Publicerat Januari 21, 201115 yr Slö surfade lite på blocket o hittade denna annons http://www.blocket.se/kronoberg/Sockerbetor_31722373.htm?ca=17&w=3 om man sedan går in här o kikar så känns bilden igen, av mig i vart fall http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Viltvard-2011/Radjur-ater-sockerbetor-i-Nye/ //
Publicerat Januari 21, 201115 yr Författare Stäm dem! Kräv fett med pengar för coptrighten Eller fett med Sockerbetor. jag får nog skylla mig själv eftersom bilden ligger på Svenskjakts hemsida.. lite kul var det. Drog ett mail till dom o berömde bilden //
Publicerat Januari 21, 201115 yr Fan heller! Bara be att få ett lass betor eller två! Säg till om du ska dit så kan vi handla ihop?
Publicerat Januari 21, 201115 yr Jag har råkat ut för liknande. Fotograferade en jaktkamrats unghund vid dennes första rådjur. Han fick bilden för att visa för uppfödaren, och vips så fans den på anonssidan för uppfödarens eminenta hundar. Fast jag tyckte bara det var kul. Kollade med en del profsfotografer vad amatörbilder tingar för pris i liknande situationer, och det verkar röra sig om några tior bara. Sällan över 100 lappen...
Publicerat Januari 21, 201115 yr Prislistan från SFF http://www.sfoto.se/sites/default/files/prisguide_2010.pdf Sök på otillåten publicering på Fotosidans forum, Fotosidan
Publicerat Januari 21, 201115 yr Författare Nu ska vi lugna ner oss lite. Jag personligen bryr mig inte denna gång om han lånade bilden eller inte. Jag fick svar från honom, han bad så mycket om ursäkt att han lånat bilden men han tyckte den var bra. Jag skickade honom en extra bild som tack för ett ärligt svar //
Publicerat Januari 21, 201115 yr Nu ska vi lugna ner oss lite. Jag personligen bryr mig inte denna gång om han lånade bilden eller inte. Jag fick svar från honom, han bad så mycket om ursäkt att han lånat bilden men han tyckte den var bra. Jag skickade honom en extra bild som tack för ett ärligt svar // Helt rätt! Jag hade också tyckt att det hade varit roligt om någon använde mina bilder i ett icke-vinstdrivande syfte om de tyckte att bilderna var bra! Dock kan det vara lämpligt att fråga först men i dagens digitala värld är det inte alla som har koll på upphovsrätten. Nu har du i alla fall en leverantör av betor som du kanske kan få lite billigare
Publicerat Januari 21, 201115 yr Författare Helt rätt! Jag hade också tyckt att det hade varit roligt om någon använde mina bilder i ett icke-vinstdrivande syfte om de tyckte att bilderna var bra! Dock kan det vara lämpligt att fråga först men i dagens digitala värld är det inte alla som har koll på upphovsrätten. Nu har du i alla fall en leverantör av betor som du kanske kan få lite billigare Sant Fast han ar dubbelt så dyr som min förra leverans..........Lovade ett bättre pris dock. Hoppas nog att de jag har räcker vintern ut. Nästa år ska jag har dubbel laddning men där går gränsen. //