Publicerat Januari 22, 201115 yr Efter 3 veckors åtlande efter räv utan reultat så beslutade jag och min bror att gå ut å sätta oss i var sitt torn på en helt annan del av jaktmarken. Vi kom ut till tornen vid 06:30 imorse och satt å glodde i var sitt torn efter rådjur,räv å nötskrikor. När klockan passerat 8:00 så beslutade vi att jag skulle försöka locka lite räv, observera ett detta va första gången vi gjort detta. Efter att lockat ca 20 min så dök det upp en räv ca 80 meter ifrån mitt torn. När jag väl fått upp bössan och tagit stöd så vände räven ryggen till och gick sakta in i en liten tallplantering. Jaha tänkte jag, det va det det. Lockade ett par gånger till å då smög den fram igen. Han gick sakta mot min vänstersida på ca 65 meters avstånd. När han väl kom ut från små tallarna så fick han försig att vända ryggen till igen. Men denna gången "boffade" jag så han vände bredsida till och då fick jag iväg ett skott som träffade klockrent. Den tog ett skutt rakt upp i luften å blev sedan liggandes 4 meter från skottplatsen helt tömd på blod. En riktigt spännande upplevelse som jag aldrig kommer att glömma . Det roliga är att det är första gången jag lockar räv och jag trodde aldrig att det skulle dyka upp en räv, sedan så är tornen helt öppna och man sitter helt öppet och oskyddat. Nu fick äntligen min 307:a fälla sitt första vilt.
Publicerat Januari 22, 201115 yr Författare kul vilken pipa körde du med? Använder flextone dying rabbit, en pipa i gummi som man kan forma med fingrarna.
Publicerat Januari 22, 201115 yr grattis! själv bommade jag en räv idag. lika glad för de e ja, men gladast e nog räven.
Publicerat Januari 22, 201115 yr Grattis! Nu när första är fälld så är du förgiftad, inom kort är nr2 fälld .
Publicerat Januari 25, 201115 yr Författare Tackar tackar, Nu är jag fast! Hur spännande jakt som helst. Har flått den nu och ska sedan bereda skinnet och koka skallen.
Publicerat Januari 28, 201115 yr grattis! själv bommade jag en räv idag. lika glad för de e ja, men gladast e nog räven. Plus ett
Publicerat Januari 30, 201115 yr Var ut i morse och lockade men såg ingen Räv. Men vinden var kraftig och snurrade rejält, så jag skyller på de