Publicerat Januari 22, 201115 yr funderar på att ta hem ett nikon prostaff för kommande 22:an som ska in i skåpet och söker lite fakta för dessa kikare. kravet är skottfast och inte helt värdelös optik som ser ut som en flaskbotten samt inte ändra träffbilden pga att man vrider på zoom. helst ska inställningarna följa med när man vrider på dom oxå
Publicerat Januari 23, 201115 yr funderar på att ta hem ett nikon prostaff för kommande 22:an som ska in i skåpet och söker lite fakta för dessa kikare. kravet är skottfast och inte helt värdelös optik som ser ut som en flaskbotten samt inte ändra träffbilden pga att man vrider på zoom. helst ska inställningarna följa med när man vrider på dom oxå Jag hade nog tagit ett Buckmaster/Fieldmaster om jag var du. Skottfast är det nog, prostaff, men optiskt ska de inte vara någon höjdare.
Publicerat Januari 23, 201115 yr Författare Jag hade nog tagit ett Buckmaster/Fieldmaster om jag var du. Skottfast är det nog, prostaff, men optiskt ska de inte vara någon höjdare. som jag misstänkte. mina krav på optiken i detta fall är inte nämnvärt höga men har tittat lite på Buckmaster från TOZ och dom kan man få hem för ca 2400 om man räknar realistiskt på fraktpriset. sen ska väl farbror staten ha sin "rättvisa" del av kakan oxå om man har otur
Publicerat Januari 23, 201115 yr Författare lägger även till användningsområde så även ni andra kan få insikt om vad den kommer användas till. skytteträning för det mesta! allt från 20-80m. jakt i och runtomkring lador med skotthåll från 8m till 50m. och ännu mera skytte på bana/skogen/grusgrop eller ja mest överallt