Publicerat Januari 23, 201115 yr Okey. Jag har en som väntar på få en slida. Måste bara göra färdigt alla slidor till knivarna jag sålt o de är nästan färdiga. . Skaftet har jag gjort av stabbat rötad björk. Bladet koslstål ca 9 cm långt 1095 stål. Filework har jag gjort på den också. :-) Kallar den för kimmo kniven då det börjar kännas som min stil av kniv. mvh Kimmo
Publicerat Januari 23, 201115 yr Grym kniv! Gillar den lite Bowie-inspirerade spetsen på knivbladet, kanske en Scandi-Tanto rentutav
Publicerat Januari 23, 201115 yr Kan bara hålla med de som skrivit innan. Otroligt stilfull kniv med superhäftigt blad. Du är helt enormt duktig.
Publicerat Januari 23, 201115 yr Författare Tackar. Tycker själv den blev rätt så stilren utan massa annat utan sådär lagom Jääkla fin yta blev det också, vet inte om det syns på bilderna.
Publicerat Januari 23, 201115 yr Jävligt najs vad har du imellan ? e de läder eller annat ? och hur gör du slidan ? tänkte på att fingerguarden är ju rätt stor ? skall bli kul o se det färdiga resultatet :lol: samt vad kostar den o är den tingad ? MVH Eas
Publicerat Januari 23, 201115 yr Författare Hej o tackar. Slidan är inte så svårt aven om man har en finger guard. Man gör en snygg sväng på sidorna så ser det bra ut.Läder har jag imellan.veg garvad. Kan visa bilder när det är färdigt. Priset blir ca 1600 kronor för allt. mvh Kimmo
Publicerat Januari 23, 201115 yr Snygg kniv nu igen! Jag gillar verkligen mönstret du gör upptill på bladet.
Publicerat Januari 23, 201115 yr Författare Tackar. Defransson, vill du ha det på din kniv också? Då fixar jag det. :-)
Publicerat Januari 24, 201115 yr Kimmo, är det eget blad eller köpes? Känner inte igen bladet... Vart riktigt kär i det bladet...
Publicerat Januari 24, 201115 yr Författare Eget. Om man nu kan säga det då jag inte själv har härdat det men allt annat.
Publicerat Januari 24, 201115 yr Eget. Om man nu kan säga det då jag inte själv har härdat det men allt annat. Tror du har någonting på gång här faktiskt... Riktigt jävla snyggt är det!
Publicerat Januari 24, 201115 yr Författare Tackar. Modellen tror jag är jäkligt bra som allround jakt. Har använt en liknande blad modell länge sedan som funka riktigt bra till det mesta därför tänktre jag att jag gör liknande som jag kom ihåg den.:-)
Publicerat Januari 29, 201115 yr Tackar. Modellen tror jag är jäkligt bra som allround jakt. Har använt en liknande blad modell länge sedan som funka riktigt bra till det mesta därför tänktre jag att jag gör liknande som jag kom ihåg den.:-) Är kniven såld? /Maichel