Publicerat Januari 23, 201115 yr Hej jag är på väg att bli ägare till en Mosin-nagant m1891/30 och pga det dåliga utbudet av ammunition så blir det att handladda,jag har fixat bly mm så jag kan "slugga" pipan vilket enligt många är att föredra då dom kan variera mycket beroende på tillverkare mm vissa är .308 medans andra så mycket som .312. Är det ngn som har ngt trevligt laddrecept med i sverige tillgängliga komponenter som dom vill dela med sig av? denna bössa är främst tänkt till att användas till Räv men även en hel del på skjutbanan som ett komplement till min övriga "jaktgarderob".
Publicerat Januari 23, 201115 yr själv använder jag 8g cutting edge i min 7,62*53r med 140 krut. och det ger fina tre klövrar på 100m.
Publicerat Januari 24, 201115 yr Författare själv använder jag 8g cutting edge i min 7,62*53r med 140 krut. och det ger fina tre klövrar på 100m. Vad kör du med för hylsor och hattar?jag funderar på att vänta med kulinköp tills pipan är sluggad så man inte hugger sig i tummen,vad har du för bössa om man får va frågvis