Publicerat Januari 24, 201115 yr Nån som har nån erfarenhet av denna fälla ? http://www.hylte-lantman.com/shop/sortiment.asp?what=visa&what2=&id=612&kategori=132&kat=Fällor Mvh
Publicerat Januari 25, 201115 yr Jag har en sådan förlängd Lotin räv, men den fångar mest grävling, så jag har byggt mig en Värmländsk tunnelfälla modell Grimsö
Publicerat Januari 25, 201115 yr Vad är det med fällan som gör att inte rävar vågar sig in i den tror ni?
Publicerat Januari 26, 201115 yr Jag har flera modeller av fällor och den som jag fått mest räv i är Värmlänsk tunnelfälla. Hade även lite problem att få in rävarna den också och det var för att det var en kant som rävarna inte ville kliva över. Planade ut det så marken och ingången gick ihop. Sen fick vi räv . Har provat det på Lotin också ,täckt ingångs kanten med tex mossa eller rester av gammal myrstack (även inne i fällan) men det verkar vara stört omöjligt att få räv i den . Är det någon somm fått räv i Lotin så tipsa gärna om vad som är knepet.
Publicerat Januari 26, 201115 yr Den är för liten och "plåtig"tror jag...det är ju inte lätt över huvudtaget att fånga räv pga deras misstänksamhet.. oavsett fälla... det brukar vara inteligensreserven som går i fälla eller svultna skabbisar.... När jag frågade en jaktvän som fångar mycket med fälla av all dess slag .. så är hans favorit på räv nyborgsfällan alla janne med fångstfågel... Men den må ju byggas in med tak om man använder dom vintertid och fångstfågel är ju kanske inte heller aktuellt i smällkalla vintern .. så så här års är det nog den värmlänska som är bäst med mycket spannmål under så man får en bra musborg under fällan...
Publicerat Januari 11, 201313 yr Jag har fångat både rävar och grävling i min lotinfälla. Jag bäddade golvet med mossa och täckte även taket med mossa. Sedan hängde jag fisk och kött i ett snöre längst in i fällan. Tror dock att den värmlänska tunnelfällan fångar bättre, men den går inte att flytta och är inte ålder och väderbeständig som lotinfällan. Bäst är nog som alltid en kombination. Tunnelfälla vid stället och lättare flyttbara fällor vid bebodda gryt.