Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lodjur i Skåne?

Featured Replies

Publicerat

Blev just uppringd av en reporter från YA som undrade om jag hade nån kommentar till observationen av Lodjur på Österlen. Nu är det inte konfirmerat än så det är att betrakta som ett rykte ännu men... <_<

Publicerat

Blev just uppringd av en reporter från YA som undrade om jag hade nån kommentar till observationen av Lodjur på Österlen. Nu är det inte konfirmerat än så det är att betrakta som ett rykte ännu men... <_<

Vi har ju haft (har?) en kisse som spatserar genom Sjöbo lite titt som tätt så varför inte där borta hos er.

Publicerat

Vill minnas att det sågs ett i Simontorp för länge sedan. Inte helt ovanligt kanske? Vad vet jag....

Publicerat
  • Författare

Vill minnas att det sågs ett i Simontorp för länge sedan. Inte helt ovanligt kanske? Vad vet jag....

Nu var det i Hammenhög som det skulle ha setts och för den som inte vet så ligger Hammenhög mitt på slätten.

Publicerat

Lite svårt att tro kanske men jag är helt övertygad om att jag såg lospår på Stenshuvud förra vintern så varför inte.

Publicerat

Slagna rådjur var hittade i Östra sallerup utanför Hörby för några veckor sen

Publicerat

Slagna rådjur var hittade i Östra sallerup utanför Hörby för några veckor sen

Jo det betvivlar jag inte men i Hammenhög . Där får ju hundarna hålla sig i 3 timmar för att hitta ett träd att pissa på :D

Publicerat

Hos mig tål markerna söderut något lodjur med tanke på hur rådjursbeståndet ser ut här...

Värre är det för de som kämpar för att ha några rådjur överhuvudtaget, där kan ett lodjur vara spiken i kistan.

Mycket vackra djur är det men även mycket bra jägare.

Lyckligtvis bryr de sig inte om mina fåglar verkar det som, kanske för lite mat för ett lodjur samt väldigt gott om rådjur...

Publicerat

Hos mig tål markerna söderut något lodjur med tanke på hur rådjursbeståndet ser ut här...

Värre är det för de som kämpar för att ha några rådjur överhuvudtaget, där kan ett lodjur vara spiken i kistan.

Mycket vackra djur är det men även mycket bra jägare.

Lyckligtvis bryr de sig inte om mina fåglar verkar det som, kanske för lite mat för ett lodjur samt väldigt gott om rådjur...

Du kan gott få ha lite lo hos dig.Kanske dom finner dina lufttorkade skinkor OK :D

Publicerat

Du kan gott få ha lite lo hos dig.Kanske dom finner dina lufttorkade skinkor OK :D

Nej då jävl.. :lol:

Ett lodjur som drar igenom här någon gång per år tål rådjursstammen i öved utan problem. Bilarna tar ju några i veckan och vi har fortfarande en ruskigt stor stam där nere.

Men någon kilometer åt något annat håll lär inte bli så roligt för den markägaren...

Publicerat

Jag trodde lon inte fanns på eller i närheten av mina marker, men i onsdags såg jag mitt första spår

Efter lite letande på nätet hittade jag en intressant sida om lodjur som är märkta i götaland, och tydligen går det en märkt hanne här i krokarna.

Kolla denna sida. cj-rovdjur.eu

post-6209-0-96744700-1296242885_thumb.jp

Publicerat

VA!

Försöker Wizard locka fram kissen genom att traska omkring i chaps?

Publicerat

VA!

Försöker Wizard locka fram kissen genom att traska omkring i chaps?

HAHAHAHA!!! :lol::lol::lol:

Nej, den dagen jag springer omkring i enbart chaps här hemma får ni banne mig spärra in mig! :P

oilcloth_chaps1.jpg VS. fotoprosciutto.jpg