Publicerat Januari 26, 201115 yr Hej, jag undrar om det är någon här på forumet som provat en sådan, är fundersam på att skaffa en och skulle vilja ha lite mer på benen om tumhålskolv innan jag bestämmer mig. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Januari 26, 201115 yr Ja! Jag har en 308W med cmm4 ljuddämpare.Den är helt underbar!! Det är inget att fundera på
Publicerat Januari 26, 201115 yr Den vill vi se bild på Ja! Jag har en 308W med cmm4 ljuddämpare.Den är helt underbar!! Det är inget att fundera på
Publicerat Januari 27, 201115 yr Hej, jag undrar om det är någon här på forumet som provat en sådan, är fundersam på att skaffa en och skulle vilja ha lite mer på benen om tumhålskolv innan jag bestämmer mig. Sent from my iPhone using Tapatalk Jag var nog lite för dåligt på läst när jag svarade Jag har inte en success Utan en blazer r93 normark modelen med ljuddämpare. Ber om ursäkt
Publicerat Januari 27, 201115 yr Känns lite avigt att ha tumhålskolv på en blaser med tanke på systemet med spänntangenten.. Skulle nog satsa på en vanlig prof iaf om den skall va till blandad jakt. /Petter
Publicerat Januari 27, 201115 yr Känns lite avigt att ha tumhålskolv på en blaser med tanke på systemet med spänntangenten.. Skulle nog satsa på en vanlig prof iaf om den skall va till blandad jakt. /Petter Tja jag med, nu är inte Blaser en option men ändå, en sak jag minns från det test i VT som pangen var med, nja två saker, 1 stora händer får inte plats, alt tar stryk på tummen, obra för gott skytte, två, framstocken var bra rund, vilket gjorde att kanten upptil var tunn, med risk för islag osv ansågs det föreligga förhöjd risk för flisning därvid. Det första är en storleksfråga, det andra en designsak. jag har bara skjutit blasrar med standard kolven i plast, den är funkis och kan köras på 40 grader i diskmaskinen iofs utan diskmedel men med lite avfettningsmedel. Det kan inte en success. /Christian
Publicerat Januari 28, 201115 yr Författare Syntetkolv med justerbar kolvkam är ett krav, likaså att bössan är kort & lätt då den ska användas som hundförar bössa. Att valet lutar åt Blaser beror på att tanken är att det ska bara bli en bössa i vapengarderoben så småningom, första pipan blir i 9,3X62. Sedan ska 22an bytas till en 22 pipa samt att ytterligare en pipa i lämplig caliber för toppfågel, bäver och rådjur införskaffas. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Januari 28, 201115 yr Syntetkolv med justerbar kolvkam är ett krav, likaså att bössan är kort & lätt då den ska användas som hundförar bössa. Att valet lutar åt Blaser beror på att tanken är att det ska bara bli en bössa i vapengarderoben så småningom, första pipan blir i 9,3X62. Sedan ska 22an bytas till en 22 pipa samt att ytterligare en pipa i lämplig caliber för toppfågel, bäver och rådjur införskaffas. Sent from my iPhone using Tapatalk Visst vill du ha en tumhålskolv så klart du skall ha det MEN ser man vad den kostar extra så får du nästan .22 kitet till Blasern för de pengarna som succsess kostar mer än professional standard. En tanke bara.
Publicerat Januari 28, 201115 yr Syntetkolv med justerbar kolvkam är ett krav, likaså att bössan är kort & lätt då den ska användas som hundförar bössa. Att valet lutar åt Blaser beror på att tanken är att det ska bara bli en bössa i vapengarderoben så småningom, första pipan blir i 9,3X62. Sedan ska 22an bytas till en 22 pipa samt att ytterligare en pipa i lämplig caliber för toppfågel, bäver och rådjur införskaffas. Sent from my iPhone using Tapatalk Ser inget i dina krav som gör att du vinner något på en "Success" gentemot en vanlig r93prof. Annars tycker jag du är helt rätt ute, riktigt smidiga bruksbössor som inte skäms varken på bana eller i skogen med stort kaliber urval. /Petter
Publicerat Maj 3, 201115 yr Författare Så efter mycket velande så är den beställd! Det blev inte en Success, men en vanlig R93 prof med justerbar kolvkam & fäste för benstöd, 57,7cm pipa utan fasta riktmedel i cal 9,3X62, 57,7 cm pipa utan fasta riktmedel i cal .22lr, ett 30mm sadelmontage & en aimpoint Micro h1 med Blaser fäste. Sent from my iPhone using Tapatalk Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Maj 4, 201115 yr här e ett alternativ Uaaäähhh...kräktes upp morgonfikat....! Så här ska en BÖSSA se ut
Publicerat Maj 12, 201115 yr Författare Imorgon ska man först hämta ut licenserna och sedan bär det iväg och hämtar bössan!!! Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Maj 12, 201115 yr Uaaäähhh...kräktes upp morgonfikat....! Så här ska en BÖSSA se ut +1! Tumhålskolv i jaktsammanhang förstår jag inte om det inte handlar om liggande skytte på snuskigt långa håll...