Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjortdräparen i Almunge är död

Featured Replies

Publicerat

Fick rapport från kompisen som är skyddsjägare åt LST att dom varit på lojakt i Almunge igår efter en katt som ska ha 37 hjortar på samvetet. Efter jakt av hans grymma finnstövare och plott ställdes katten på en sten och en hane på 22,5 kg kunde läggas till räkningen.

Känns bra till lojakten med duktiga hundar. ^_^

Publicerat

ja säger som dr alban. Sing Hallelujah!

Publicerat

Bra jobbat!!

Vet du om det är det hägnet som ligger vid 282an?

Publicerat

Bra jobbat!!

Vet du om det är det hägnet som ligger vid 282an?

FInns det fler hägn runt Almunge?

Publicerat

Vad skönt för den hängnägaren ! och grattis till dom tappra jägarna...:D

Den där har härjat ett tag va? tyckte jag hörde tals om ett sådant problem där uppe ... när jag språkade med länstyrelsen ang liknade problem... för ett bra tag sedan.

Publicerat
  • Författare

Ja det stämmer att katten har fått härja fritt där ett tag. Dom har har varit dit 2 ggr tidigare men pga undermålig spårning och ringning lyckades dom ej få den förräns nu.

Publicerat

Ja det stämmer att katten har fått härja fritt där ett tag. Dom har har varit dit 2 ggr tidigare men pga undermålig spårning och ringning lyckades dom ej få den förräns nu.

Jo det tar ju ett tag att dels få tillstånden att jaga den gränslöst och sedan lära sig kattens rutiner och trader...

Men det måste till en ändring för dessa stackars hägnägare så att dom får ersättning för slagna hjortar .. det är ju bedrövligt som det är nu att statens små gullepluttar ska få härja fritt utan att ersättning betalas ut... Jag menar frilevande renar betalas det för men hängnade hjortar räknas som vilda djur i detta stycke.:ph34r:

Publicerat

Skönt att de äntligen fick den. Stort grattis till jägarna och inte minst hägnägaren

Har för mig att det finns 1 heller 2 hägn till i närheten av Almunge, undrar om även de har förlorat några till lon. Börjar bli mycket lo här runt Almunge, bor 6km ut i skogen därifrån och vi har 4 säkrade lodjur + en föryngring med 2st ungar förra året, grannen fick ett rådjur slaget i trädgården för lite över en vecka sen och en hel mängd katter har försvunnit. UNdra om vi kommer få jakt även här nästa år?

Publicerat

Bra rapport, skönt för Rickard! Kissekatterna har ju varit fredade på den sidan 282:an vid ordinarie lojakterna så har katt f*an hållit sig där har den ju bott i lugn och ro, mitt i ett skafferi.