Publicerat Januari 27, 201115 yr Någon som vet om någon sida med forskning på räv? Alltså en sida där man kan se hur långt dem far från uppväxt platsen, hur långt går dem för att hitta nya revir, hur stora revir har dem o.s.v?
Publicerat Januari 27, 201115 yr Någon som vet om någon sida med forskning på räv? Alltså en sida där man kan se hur långt dem far från uppväxt platsen, hur långt går dem för att hitta nya revir, hur stora revir har dem o.s.v? Får man rekommendera att köpa en bra bok. Jag har en hel drös om våra djur i allmänhet och rovdjuren i synnerhet. Jag gör också som Du(dvs dammsuger nätet på info) men det är väldigt trevligt att bläddra i en bra bok med vackra bilder. Dessutom är det nog nyttigt att lämna den digitala världen en stund Annars kan jag bara tipsa Dig att googla så detaljerat som Du vill ha svar t.ex "rävens revirstorlek". Jag har för mig att JärvZoo har ett brett forskningsprogram för alla våra rovisar och mycket info på sin hemsida. Mvh!/
Publicerat Januari 28, 201115 yr Måste slå ett slag för google, http://scholar.google.se/scholar?q=red+fox&hl=sv&btnG=Sök även om det kan ta en stund att hitta presis det man vill ha, så får man i alla fall (mer så än vanligt) tillförlitlig information =)