Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Trafikeftersök

Featured Replies

Publicerat

Har en fråga till på detta.Daniel har svarat tidigare.Min fråga kommer sist.Jag kopierade bara från Mats inlägg.

Hej

Såg när jag rapporterade in i viltolycka.se att man ska motivera varför man skicka ut sig själv som eftersöksjägare.

Undrar lite vad som är tanken bakom detta? Nu skrev jag motiveringen "svårt att hitta eftersöksekipage på julaftons förmiddag". Hoppas den duger

En fundering till var nu utkallad till E4:an för det skulle finnas en halt älg innanför viltstängslet är detta ett eftersök eller platsbesök för en kontaktman?

Sen var det ju kanon att man kan se vad man fått pengar för och hur mycket.

\Mats

Motiveringen är till för att polisen ska ha något stöd när de attesterar. Kort uttryckt så är det enbart ett sätt att komma åt de kontaktmän som tar alla uppdrag själv trots att det finns lämpligare ekipage på trakten. Det gamla vanliga, några få rötägg ger alla merarbete...

Samma definition gäller vid skrämselaktioner som vid eftersöket. kliver du av vägen och ut i spenaten är det eftersök, är du bara på vägen är det platsbesök.

/Daniel Ligné

Jägareförbundets blogg:

http://www.jagareforbundet.se/oew/default.asp?path=23841&pageid=37535

--------------------------------------------------------------------------------

EN fråga till på detta, nu var älgen halt vet ej om påkörd men om den inte är påkörd så är väll det inte ett uppdrag som trafikvilts org ska göra. Vi kan göra det men då skall vi väll fakturera polisen. Det är väl inget som ska in på trafikvilts rapportering?( e 4 avlivning av vilt som hamnat innan för stängsel).

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.