Publicerat Januari 28, 201115 yr Har en liten undran vad är det som avgör om det är Long Action eller Short Action pangen på bilden är en Win M70 308 och enligt den info jag har hittat så är det en LA men man ser ju tydligt att en 30.06 tex går inte att få i.
Publicerat Januari 29, 201115 yr short action har 17.85 cm från centrum till centrum på bultarna under bössan.
Publicerat Januari 29, 201115 yr Författare Kanske formulerade mig lite dumt att det är en Long action vet jag vad jag menar är när man läser om att någon vill ha en viss studsare för att dom finns med kort låda och därmed kortare slutstycksrörelse men kortare än på min går väl inte få så vad är det som avgör om det är en SA eller LA
Publicerat Januari 29, 201115 yr Ingen som har en förklaring? Jag förstår inte frågan riktigt, men det ser ut att vara en kort låda på bilden om det är en 308 W som referens.
Publicerat Januari 29, 201115 yr Författare Jag förstår inte frågan riktigt, men det ser ut att vara en kort låda på bilden om det är en 308 W som referens. Japp det är en 308patron på bilden men bössan är en Long Action enligt alla källor jag har hittat
Publicerat Januari 29, 201115 yr Det ser ut som en Long Action, vilket innebär att Winchester tillverkade .308W i lång låda under någon period, en kort låda är normalt kortare än så där, jag tog en bild på min .308 Remington 700 Short Action tillsammans med en patron:
Publicerat Januari 30, 201115 yr Ja, jämfört med 700:an ser den onekligen lång ut. Är inte dom "lång-korta" Win M70 anpassade med ett tidigare stopp på slutstycket och kortare "mag"!? Dvs det finns plats bakåt på en LA anpassad för 30-06 trots samma längd patronutkastet.