Publicerat Januari 29, 201115 yr För en vecka sedan hittada Abbi en padda som hon var tvungen att provsmaka, reaktionen blev att honn tuggade fradga och kräktes en gång. Dagen efter blev hon dålig i magen det rann ur henne, har så varit hela veckan något bättre sista dagarna efter att jag har svält henne 1 dygn o nu får hon ris o fiskbullar med lite torrfoder. Någon som varit med om något liknande
Publicerat Januari 29, 201115 yr paddor ute nu? Bufotoxin som paddor utsöndrar har den där fradgeeffekten. dom brukar ju inte direkt äta upp dom efter första smaksensationen
Publicerat Januari 29, 201115 yr Författare paddor ute nu? Bufotoxin som paddor utsöndrar har den där fradgeeffekten. dom brukar ju inte direkt äta upp dom efter första smaksensationen Hon hittade den i en rishög på en söder sluttning, hadde varit soligt under dagen så paddan hadde väll vaknat till i värmen.
Publicerat Januari 29, 201115 yr Jodå det har vi upplevt med samtliga unghundar genom åren. Här har vi kopiöst mkt paddor. Kan berätta att samma sak händer om hunden tar en snok
Publicerat Januari 29, 201115 yr Min jack russel terrier jag hade gör det flera ggr varje år.Tuggar fradga en halv dag ungefär sen brukar det va bra.Men det är ju en terrier så hon lär sig ju aldrig...
Publicerat Januari 30, 201115 yr Min gudmors hund tog en padda en gång o den fan höll på o strök med.Vart inlagd hos vetrinär i en vecka.
Publicerat Januari 30, 201115 yr Våran drever tog en liten mus, som sprang över vägen i höstas. Det sa bara slurp och så var den i magen på honom Han slickade sig om munnen och gick vidare som inget hade hänt Han var lite löser i magen dagen efter, men inget allvarligare
Publicerat Februari 16, 201115 yr Min terrier har gjort det flera gånger, har aldrig blivit dålig. Sköljer munnen ordentligt med vatten så är han okej igen, har aldrig blivit dålig i magen eller nåt sånt.
Publicerat Februari 16, 201115 yr Kan berätta att samma sak händer om hunden tar en snok Det har jag personligen aldrig sett hos de hundar jag sett bära snok. Och det är 3-4 olika hundar som brukar ha det som hobby. Inte helt lyckat kanske, men men...