Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kallar den kl kniv mod 28

Featured Replies

Publicerat

Madagaskar rosewood, nickelsilver duraluminiun inlgg. Masur björk från norraste Finland. Bladet 1095 stål ca 9 cm långt o hela kniven ca 20.5 cm långt. Inte för mycket men lite lagom i stilen. Vda tror ni.

mvh Kimmo Lilja

fyra-69.jpg

fem-41.jpg

ett-106.jpg

Publicerat

Som alltid, väldigt vacker!!

Publicerat

Damn! Snygg som bara den!

Är svag för svart & silver i kombination med en varm färg :blush:

Måste testa någon dag att göra som du med skivor av silver och svarta inlägg... Om jag bara kunde få till din lyster.

Måste nog skaffa en polermaskin sen för det är sjukt jobbigt att göra för hand.

Fick visserligen en gammal borrmaskin av Stocken69 förut som kanske kan byggas om till polermaskin? :rolleyes:

Någon dag skall du få göra en kniv med det skaftet till mig med det förra bladet som jag vart helt såld på! (den jag kallade för scandi-tanto)

Det kommer att bli sjukt vackert!!!

Publicerat

Jäklar va snyggt Kimmo :).Ha ha Om du sen slipar bort parerskyddet så blir den perfekt :)

Seved

Publicerat
  • Författare

Tackar tackar. Nääee, parerskyddet har blivit min grej lite grann :D men visst kommer att göra utan parerskydd också. :D

Wisard. Det skulle vara kul att göra ett byte någon gång om du vill?. Jag gör en kniv som du vill o du gör en kniv till mig. Vad tror du om det? Har börjat lite smått att samla på knivar o skulle vara kul att ha en tillslut av varje knivmakare. :-)

Publicerat
  • Författare

Seved . hoppas du får nytta av benchmaden. Kan nog ordna fler åt dig vartefter. Byter gärna mot dina knivar :-)

Publicerat

Tackar tackar. Nääee, parerskyddet har blivit min grej lite grann :D men visst kommer att göra utan parerskydd också. :D

Ja jag vet jag bara dummade mej lite. Jag skickade lite bilder nyss.

Seved

Publicerat

Madagaskar rosewood, nickelsilver duraluminiun inlgg. Masur björk från norraste Finland. Bladet 1095 stål ca 9 cm långt o hela kniven ca 20.5 cm långt. Inte för mycket men lite lagom i stilen. Vda tror ni.

mvh Kimmo Lilja

fyra-69.jpg

fem-41.jpg

ett-106.jpg

Damm that's nice Kimmo!

Ohh... tänk om man kommer att kunna gör en sån slida nån gång,Så enkel och stilfull.

Precis som kniven så enkel med en sån Elegance.

Publicerat

Wisard. Det skulle vara kul att göra ett byte någon gång om du vill?. Jag gör en kniv som du vill o du gör en kniv till mig. Vad tror du om det? Har börjat lite smått att samla på knivar o skulle vara kul att ha en tillslut av varje knivmakare. :-)

???

Klart som korvspad att jag kan göra en kniv till dig som byte men jag är rädd för att det blir du som drar det kortaste strået då... :blush:

Men, jag har ett sticktang projekt som jag har planerat en längre stund med ett lite annorlunda blad från Poul Strande som jag köpte av honom i somras när jag träffade honom. Den skulle jag gladeligen göra ett byte med! ^_^

Tror inte jag kommer att behöva skämmas allt för mycket för den kniven om allt går enligt plan... :blush:

Det skulle vara riktigt kul att ha en av dina knivar samt att veta att en av mina tidiga alster finns i din samling!

Publicerat
  • Författare

Tackar Nicklas.:-) Slidorna är inte så svåra som de kan se ut. Det blir mer trixit när man ska göra lite mer avancerade slidor.

Visst kan vi göra det bytet wisard,. Skulle vara roligt. Vi väntar bara ett tag så att jag hinner få iväg lite andra grejer först men sen kör vi. Kul. Då har jag en kniv av Seved sen innan o sen blir det från dig. Det artar sig :-) ehh plus ett antal andra knivar .....

Publicerat
  • Författare

Seved. Ska kolla bilderna. Hör av mig :-)

Publicerat

Visst kan vi göra det bytet wisard,. Skulle vara roligt. Vi väntar bara ett tag så att jag hinner få iväg lite andra grejer först men sen kör vi. Kul. Då har jag en kniv av Seved sen innan o sen blir det från dig. Det artar sig :-)

Ingen stress, det lär nog ta några veckor för mig att göra klart kniven ändå :lol:

Publicerat
  • Författare

Det blir kanon :-)

Publicerat

mvh Kimmo Lilja

fyra-69.jpg

fem-41.jpg

ett-106.jpg

Vilken skönhet :wub: önskar att jag en dag skulle få råd att köpa en sån kniv :rolleyes:

Publicerat

Dra åt helsikke va fin kniv !!!!! :wub: :wub: :wub:

älskar när du kör de mellanläggs bitarna där du varvar metall o trä alt läder.

suck sitter här o mår pyton, har vatt ute i mitt garage igen o städat. men jag börjar tro att pulvret i en pulversläckare inte är så bra att andas in...

hoppas att jag hinner fixa till det så man kan senare vara med i tävlingen :lol:

men men. sitter här o dregglar o kollar in den fina fina kniven.

:wub:

Eas

Publicerat
  • Författare

Tackar :):)

Det löser du Eas, men jag förstår att det inte är lätt med pulver från släckare. Ha bra andningskydd på dig. Vet en gång jag fick använda en tub o det var ett helvete att andas. Tror inte det är nyttigt. Ta hand om dig

Publicerat

Jaa.... Den är vacker, intet nytt under solen... :D

Publicerat
  • Författare

Tackar Shamani :) Om ni undrar varför den heter mod 28 så är det för min minsta dotter fyller 11 den 28 februari. Nära att bli skott års barn.

Publicerat

Fantastiskt fin kniv.

Man blir helt sjuk....

Jag ser att din dotter är ett år äldre på dagen än min son..

Publicerat
  • Författare
:D Titta , där ser man. En rolig ålder. Vi har snart födelsepaket att inhandla efter diverese önskemål eller hur.. :D:)