Publicerat Januari 30, 201115 yr Hittade idag dessa spår på gården efter två djur, en större och en mindre. Det jag reagerade mest på var storleken på det större djuret, har inte sett ett spår av den storleken förut. Vet inte vad jag ska jämföra med, men större än en jämthunds tassar. Det skulle vara intressant att få veta vad för djur som har varit och hälsat på.
Publicerat Januari 30, 201115 yr Författare Tack så mycket för svar! Är ni säkra på att det är räv? Trodde det var lo med unge, med tanke på att spåren hela tiden gick brevid varandra.
Publicerat Januari 31, 201115 yr Hej Var bor du? Jag tycker att det större spåret ser ut att vara från järv. MVH FinneoTysk
Publicerat Januari 31, 201115 yr Författare Hej Var bor du? Jag tycker att det större spåret ser ut att vara från järv. MVH FinneoTysk Jag bor mellan uppsala och enköping. Fick höra igår av min granne som är jägare att lo har tagit rådjur och harar i skogen brevid. Så då är det med största sannolikhet det lodjuret som har travat förbi gården.