Publicerat Januari 30, 201115 yr Hej! Är iväg på skeetbanan med jämna mellanrum och eftersom jag missar så mycket kan jag inte hålla koll på bommarna . En skytt på banan har en räknare som man kan trycka/klicka på för varje bom. Han köpte den på Clas-olsson för ett tag sedan men jag hittar inget där. Någon som vet var man kan få tag i en sån/liknande? Ha de!
Publicerat Januari 30, 201115 yr Hej! Är iväg på skeetbanan med jämna mellanrum och eftersom jag missar så mycket kan jag inte hålla koll på bommarna . En skytt på banan har en räknare som man kan trycka/klicka på för varje bom. Han köpte den på Clas-olsson för ett tag sedan men jag hittar inget där. Någon som vet var man kan få tag i en sån/liknande? Ha de! chansar på en sån här handräknare du menar
Publicerat Januari 30, 201115 yr Författare givetvis! Den han hade såg inte ut så, kanske därför jag missa den men den där lär fylla sin funktion! Tack så mycket!
Publicerat Januari 30, 201115 yr Räkna bomskott? Hagelfôlk.... ja, varför slita ut sig me o räkna träffar
Publicerat Januari 30, 201115 yr Författare Räkna bomskott? Hagelfôlk.... Det är iaf inte så illa så att det är lättare att räkna antal träffar
Publicerat Januari 30, 201115 yr Fiffigt! Skeet brukar ja kunna hålla räkning på men trappen där man ska vänta på 4 andra skyttar o man ser en massa träff o bom stup i kvarten. Testade ett tag med att samla alla bomhylsor i en annan ficka men de slutade oftast med att man glömde ngn station. Ska ta mig tusan skaffa en sån därnia jag med. Även bra att hålla räkning på nerskjutet vilt tills man ska apportera in. Idag var de iof lätt, 1+1=2 döa skator.
Publicerat Januari 30, 201115 yr Det är iaf inte så illa så att det är lättare att räkna antal träffar Om man behöver hjälpmedel att hålla reda på dem....?
Publicerat Februari 1, 201115 yr Här skall nu få lite tips och råd från en före detta lerduvekrossare. Missar man så många duvor i en disciplin att man inte klarar av att räkna bommarna så skall man jobba med att lära sig stationerna ordentligt och inte bry sig så mycket om bommarna. Man känner när det funkar. Ställ dig på 1:ans position och skjut tills du har krossat sex lerduvor i rad på höga tornet, sedan samma procedur till du tar sex i rad på låga tornet. Nu kör du paren med samma instruktion. När detta är avklarat går du till 2:ans position och upprepar samma procedur. Visst kommer det att gå hundratals skott och ett antal försök men det är det enda sättet att lära sig att skjuta skeet på hyffsat kort tid. Vidare skall du bestämma dig i förväg vart du har ditt fönster, dvs vart du skall skjuta lerduvan, sedan skjuter du bara där. Dock kommer detta vara betydligt roligare än att stå och bomma lerduvor på banan! Lycka till! p.s ett annat tips som inte alla gillar är att när det börjar funka så chokar du ner bössan så mycket du törs och lär dig skjuta så. När det sedan gäller på en tävling t ex så skruvar du i öppna choker och sopar rent! Jag tränade uteslutande skeet med antingen full/full eller xfull/xfull och hade inga problem att sätta ett antal 25:or i rad även om det inte var min disciplin på långa vägar.
Publicerat Februari 1, 201115 yr Här skall nu få lite tips och råd från en före detta lerduvekrossare. Missar man så många duvor i en disciplin att man inte klarar av att räkna bommarna så skall man jobba med att lära sig stationerna ordentligt och inte bry sig så mycket om bommarna. Man känner när det funkar. Ställ dig på 1:ans position och skjut tills du har krossat sex lerduvor i rad på höga tornet, sedan samma procedur till du tar sex i rad på låga tornet. Nu kör du paren med samma instruktion. När detta är avklarat går du till 2:ans position och upprepar samma procedur. Visst kommer det att gå hundratals skott och ett antal försök men det är det enda sättet att lära sig att skjuta skeet på hyffsat kort tid. Vidare skall du bestämma dig i förväg vart du har ditt fönster, dvs vart du skall skjuta lerduvan, sedan skjuter du bara där. Dock kommer detta vara betydligt roligare än att stå och bomma lerduvor på banan! Lycka till! p.s ett annat tips som inte alla gillar är att när det börjar funka så chokar du ner bössan så mycket du törs och lär dig skjuta så. När det sedan gäller på en tävling t ex så skruvar du i öppna choker och sopar rent! Jag tränade uteslutande skeet med antingen full/full eller xfull/xfull och hade inga problem att sätta ett antal 25:or i rad även om det inte var min disciplin på långa vägar. Väldigt OT nu. Wizard du som skjutit mycket (tränat och tävlat)! Skulle inte du kunna starta en liten tråd med lite tips och råd, beskrivning hur du tränar/tränade. Tycker att de skulle vara intressant att få lite rådgivning/beskrivning/tränings tips av en som verkligen kan.
Publicerat Februari 1, 201115 yr Väldigt OT nu. Wizard du som skjutit mycket (tränat och tävlat)! Skulle inte du kunna starta en liten tråd med lite tips och råd, beskrivning hur du tränar/tränade. Tycker att de skulle vara intressant att få lite rådgivning/beskrivning/tränings tips av en som verkligen kan. Tror jag har skrivit en hel del om detta redan men givetvis kan jag försöka ge mig på att dela med mig av mina tips hur man blir en bättre skytt. Det finns massor av olika metoder och filosofier, mina är mindre teoretiska och mer praktiska. Skall man lära sig att skjuta så är det just skjuta man behöver göra. Skall man t ex träna anläggning tar man en ask med plugg och bara skjuter rakt fram i luften, det är anläggningen man skall träna, inte träffa. Det kommer senare... Jag skall författa något i stil med "Wizards galna hagelskola 'a la CPSA" och lägga upp den när jag hinner Ut och skjut nu!
Publicerat Februari 1, 201115 yr Mitt problem ligger i att jag fokuserar bara på träffar. Dvs att de spelar ingen roll om det är 2 eller 5 bom. Jag glömmer ändå. Men de kan ju va kul att hålla koll på grannens bommar också Men mitt främsta mål med denna tingest är att räkna fällt villt så jag vet att hunden tar in allt vid apportering. Vet hur lätt de e att glömma bort antal fällda fåglar osså blåser man in jycken innan alla e inne. Fått många bonusfåglar på slutet av dagen.
Publicerat Februari 2, 201115 yr Mitt problem ligger i att jag fokuserar bara på träffar. Dvs att de spelar ingen roll om det är 2 eller 5 bom. Jag glömmer ändå. Men de kan ju va kul att hålla koll på grannens bommar också Men mitt främsta mål med denna tingest är att räkna fällt villt så jag vet att hunden tar in allt vid apportering. Vet hur lätt de e att glömma bort antal fällda fåglar osså blåser man in jycken innan alla e inne. Fått många bonusfåglar på slutet av dagen. Vid lerduveskytte kör man med scorecard, lite som vid minigolf, där man markerar träff eller bom. Nema problema att hålla koll på hur man sköt. Vid jakt har du helt klart en poäng. Då är det viktigt att veta hur många träffar man har så man kan bärga viltet. Då kan nog en klickräknare vara vettigt om inte alla skyttarna kan hålla ordning på hur många fåglar de har skjutit.
Publicerat Februari 2, 201115 yr Jag har en sådan när jag spelar golf. För att hålla räkningen på slagen. Finns i ALLA golfaffärer. Både på nätet och i fysiska butiker. Mvh John
Publicerat Februari 2, 201115 yr Jag har en sådan när jag spelar golf. För att hålla räkningen på slagen. Finns i ALLA golfaffärer. Både på nätet och i fysiska butiker. Mvh John Känns dock som att en golfaffär lätt kan ta dubbla priset jämfört med Clas Ohlsson.