Publicerat Januari 30, 201115 yr varifrån får ni som gjuter hembränt eran bly? Har fudneringar att köpa gjuta grejer (kostar inte så mycket men endå så mycket att jag vill först ha en säker källa till bly) så får ni bly ? köper ni bly? byter ut mot en korg pilsner? hade ju en stört sköt idea att hey! bil däcks bytar firmorna har ju tonvis med balanseringvikter av bly, tills jag googlade fram att EU förbjöd vikter av bly för 5 år sedan... //desperat behov av bly Radium.
Publicerat Februari 1, 201115 yr Nu har inte jag nån erfarenhet om vilket bly man ska ha men det som denna snubbe har räcker nog i jääättte många år om du ska gjuta egna kulor http://www.blocket.se/kalmar/Gjut_Bly_31508210.htm?ca=3&w=3
Publicerat Februari 1, 201115 yr Nu har inte jag nån erfarenhet om vilket bly man ska ha men det som denna snubbe har räcker nog i jääättte många år om du ska gjuta egna kulor http://www.blocket.se/kalmar/Gjut_Bly_31508210.htm?ca=3&w=3 lite dyrt. sjukvården och skrotgårdar har bly som funkar, det får du för en femma kilot i kaffepengar. annars får du komma till I-landet Sverige och hämta i byte mot lite Explorer :lol:
Publicerat Februari 4, 201115 yr Jag har stort problem att få tag i bly. Jag vet ingen skrot man kan köpa av och jag har ca 3st bil firmor som jag kan få vikter av men sist så var det nästan bara zink. Ingen får använda bly längre inte ens lastbils firmorna och 90% alla som haft bly på sina däck har bytt eller skrotat sina redan. Är det ingen som har något bra tipps? Det måste ju finnas nånstans man kan få tag på bly billigt. Alla skrotar som sorterar sitt metall verkar ha bommar så man inte ens kan gå in o fråga om man får köpa lite. Borde de inte gå o byt zink mot bly nånstans eller är zink mycket billigare? Jag skulle säkert kunna fixa 200kg iaf om man kunde byt.
Publicerat Februari 4, 201115 yr Jag har stort problem att få tag i bly. Jag vet ingen skrot man kan köpa av och jag har ca 3st bil firmor som jag kan få vikter av men sist så var det nästan bara zink. Ingen får använda bly längre inte ens lastbils firmorna och 90% alla som haft bly på sina däck har bytt eller skrotat sina redan. Är det ingen som har något bra tipps? Det måste ju finnas nånstans man kan få tag på bly billigt. Alla skrotar som sorterar sitt metall verkar ha bommar så man inte ens kan gå in o fråga om man får köpa lite. Borde de inte gå o byt zink mot bly nånstans eller är zink mycket billigare? Jag skulle säkert kunna fixa 200kg iaf om man kunde byt. var i sverige är du? Stena metall lär ha bly, takläggarfirmor river av blytak ibland. återvinningsfirmor har, inte skrotar. sjukhus med radionuklidintag, dvs där det används radioaktivitet i sjukvården har ett jävla lager med blyburkar som de vill sälja för kaffekassans främjande. Boliden bergöe - kaffekassa... tippen tar emot batterier, bara till att tigga bilbatterier och göra rent, tigersåg gör jobbet. the list is long... bilbatterier på bilverkstäder....
Publicerat Februari 5, 201115 yr Jag bor i västerås. Bilbaterier är väl farligt? Hur gör man? Måste man lägga i tenn då när man smälter ner det? Jag har för mig att någon sa det förut. De är bommar o sånt så att man inte kan komma in till stena metalls område. Vad finns det för återvinnings firmor i västerås? Det måste ju finnas någon skrot där dom sorterar all metall? På dom skrotar jag varit på så kastar man all metall i samma.
Publicerat Februari 5, 201115 yr Bilbatterier ajabaja, innehåller kadmium och stronsium, INTE bra dom gaser som kan bildas ihop med antimon ur balansvikter är allt annat än nyttiga. Åk till däckfirman med gott fikabröd istället, det var så jag ordnade mitt halvton. Tror inte jag behöver mer under min livstid. //Blyström