Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ang camo

Featured Replies

Publicerat

En undring bara!!! Jag har lästa massa med strådar om camoklädsel och anti lukt/vitrings medel,sött sminkade ansiktsmasker... allt detta verkar va viktigt för en lyckad jakt och för att smälta in i naturen.. Till och med bågen har camofärg + kogern till pilarna :rolleyes:

Sen till det roliga :P har sett att dom flesta har fenor på pilarna i skrikande färger både i neonfärger,gult och rött i en hel lång radda på

pilbågen.. borde inte fenorna smälta in i naturn oxå??

Att gå och skylta med neonpilar viftandes i skogen borde ju va BIG NO NO!! kanske lite glitter på facemasken oxå?? :D

Kunde inte låta bli!! :lol:

Publicerat

hahaha..

Glitter hade vart nått!!

Fast kanske finns det nån som kör med det..!?

Nja, färgen på fenorna är ju bland annat till för att vi ska hitta pilen lättare!! :D

Men visst finns det camofenor för den som vill ha det!

Publicerat

Att gå och skylta med neonpilar viftandes i skogen borde ju va BIG NO NO!! kanske lite glitter på facemasken oxå?? :D

Ähhhh, bara ytterligare ett problem sooom det självklart finns ytterligare en pryl för....

http://www.nimrodpacks.com/n216.html

:D

Publicerat

En undring bara!!! Jag har lästa massa med strådar om camoklädsel och anti lukt/vitrings medel,sött sminkade ansiktsmasker... allt detta verkar va viktigt för en lyckad jakt och för att smälta in i naturen.. Till och med bågen har camofärg + kogern till pilarna :rolleyes:

Sen till det roliga :P har sett att dom flesta har fenor på pilarna i skrikande färger både i neonfärger,gult och rött i en hel lång radda på

pilbågen.. borde inte fenorna smälta in i naturn oxå??

Om du läser på min blogg http://aba.ax/WP/ finns det 2 stycken om just kläder och hur/när/varför man använder dem.

Ang fenorna så har man oftas ett överdrag på fenorna för att maskera dem, dock är ljusa färger bra för att man

1. ska hitta pilen bättre 2. kunna tyda vilken typ av träff man har (blodet) så man har oftas en vit eller ljus fena

just av detta skäl. Cammofärgade pilar/fenor är inte särkillt smart.

Sen är fenorna väldigt små och vi springer inte runt och "viftar" med dem heller för den delen.

Publicerat
  • Författare

Oki då förstår jag!! om man ska säkra blodspår mm på fenorna så är det ju smidigt att se blodfärg och lukta vad man fått för träff.. Smart!!

Publicerat

Oki då förstår jag!! om man ska säkra blodspår mm på fenorna så är det ju smidigt att se blodfärg och lukta vad man fått för träff.. Smart!!

Kan tillägga att om man jagar i treestand så tar man oftas av koger eller pilar och hänger de på sidan, bågkoger med pilar i

har man mest av transport skäl eller vid smygjakt.