Publicerat Januari 31, 201115 yr Tja vem är jag, tjej, blivande jägare (jag får hoppas att jag kan ändra det om ett par månader, till jägare ) gift med en jägare, och så två barn som vi hoppas ska bli jägare. Även hundägare, en wachtel på 10 mån snart 11 mån som har varit riktigt oturs förföljd, men nu hoppas jag att det vänder! Tidigare hade vi en Eng springer spaniel som fick lära oss en massa saker, han var en riktig pärla som är mycket saknad i familjen. Med honom gick vi mycket eftersök på trafikskadat vilt, och dessutom drev han rådjur och hare väldigt bra. Hund och jakt med hund är mitt stora intresse, och sedan tillvara tagningen av köttet och tillagningen! Vill ni veta något mer så får ni hojta!
Publicerat Februari 1, 201115 yr Välkommen till jaktsidan. Vilken del av det sköna västmanland bor du i? Är själv bosatt i norra.
Publicerat Februari 1, 201115 yr Hej och välkommen! Jag finner din presentation intressant då den till 95% stämmer in på en bekant till mig, är väl i princip bara trafikeftersöken som gjorde att jag förstod att du var nån annan Hursom kul med nytt folk och spännande att få höra om Wachtelns framsteg i skogen. Mvh.
Publicerat Februari 2, 201115 yr Författare Hej och välkommen! Jag finner din presentation intressant då den till 95% stämmer in på en bekant till mig, är väl i princip bara trafikeftersöken som gjorde att jag förstod att du var nån annan Hursom kul med nytt folk och spännande att få höra om Wachtelns framsteg i skogen. Mvh. Åh har jag en nästan tvilling! Mycket trafikskadat blir det här omkring, jag brukar få sitta och hjälpa till att skriva in rapporterna numera till den som är kontaktperson till polisen. Men när våran wachtel blir upptränad så blir det nog till att springa på vägkanten i mörkret igen... Och hoppas på att bilisterna har vett att sakta in när det är ficklampor och reflexvästar runt vägen, men tyärr verkar det vara många som har problem med antingen synen eller oxå har de lagt en tegelsten på gaspedalen...
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare Hej och hjärtligt välkommen till detta eminenta forum! Tack!