Publicerat Februari 1, 201115 yr En liten svampkniv. Skaft i något fruktträ, päron eller möjligen körsbär, buffelhorn. Knivskidan i en bit rot från sälg. Ett litet bruslettoblad pryder kniven.
Publicerat Februari 1, 201115 yr Händiga grejer o den tyckte frugan om kan jag tänka mig. Gjorde en till min fru också något år sedan o den använde hon hämt tills vi hade en liten hundvalp som hittade den på bordet o tugga sönder hela kittet, skaft o slida. Som tur var så skadade inte valpen sig. Mycket fin liten kniv du gjort.
Publicerat Februari 1, 201115 yr Författare Händiga grejer o den tyckte frugan om kan jag tänka mig. Gjorde en till min fru också något år sedan o den använde hon hämt tills vi hade en liten hundvalp som hittade den på bordet o tugga sönder hela kittet, skaft o slida. Som tur var så skadade inte valpen sig. Mycket fin liten kniv du gjort. sicken jycke! Man får vara på sin vakt. Frugan gillar täljknivar med ca 8 cm blad så denna fick morsan i 60 års present om jag inte missminner mig....
Publicerat Februari 2, 201115 yr Gäller att inte ha för skarp kniv till svamparna så man har hel tumme kvar när man kommer hem....