Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kombinationen jaktradio / garminpejl

Featured Replies

Publicerat

Tänkte delge lite erfarenheter som jag har drabbats av.

Köpte i höstas en sele där man kan ha både jaktradion och hundpejlen på vänster axel. Jäkligt smidigt har det varit måste jag säga.

För några veckor sedan när vi jagade hade jag brus i radion hela förmiddagen och på eftermiddagen dog radion. Tänkte att den inte hade tagit laddning helt enkelt. Nästa jakt började det brusa igen så jag började stänga av radio, hörselskydd, pejl osv för att lokalisera problemet. När jag stängde av pejlen slutade det brusa i radion. Satte på pejlen och stoppade i fickan istället och det avståndet räckte för att det inte skulle brusa i radion.

Snackade med andra på jakten om detta och då visade det sig att en annan kille hade lämnat in en pejl hos en radiohandlare då den fungerade dåligt. Denna radiohandlare påstod att radion har såpass kraftig signal att man kan "bränna" kretskort i pejlen om de är för nära varandra. Inte vet jag om detta är sant men något har ju uppenbarligen hänt under hösten med min radio eller pejl och problemet löstes ju när de kom isär.

Pejlen har fungerat klockrent under de tre åren jag har haft den innan.

Någon som har liknande erfarenheter? Kanske läge att vara lite försiktig med kombinationsselarna. Jag kommer inte att stoppa i pejlen i min något mer iallafall.

Publicerat

Japp! Jag har haft exakt samma problem som dig :angry: . Har en jacka som har bra bröst fickor som jag har dom i nu :D

Publicerat

Hoppat över de där selarna, haft misstanke om detta, har ni US eller nordik astro?