Publicerat Februari 3, 201115 yr Hade tänkt att börja handladda lite smått, och har några frågor angående utrustningen jag gärna skulle vilja ha besvarade. Tänkte köpa ett Lee 50th Anniversary Reloading Kit och laddverktyg i 6,5x55 samt 30-06 då det är dessa kalibrar jag kommer börja att ladda. Är det något mer i verktygsväg jag behöver? Detta är kanske inte det bästa man kan använda men av vad jag läst verkar det helt ok.. Jag hade tänkt använda 95g- V-MAX som rävkula mm i 6,5an. Till rådjur funderar jag på 120g Nortfork eller någon annan vettig kula. I 30-06an hade jag tänkt använda 180grs TSX, Northfort eller någon annan premiumkula, det kommer främst jagas gris och älg med den. Sedan kommer ju krutet. Kommer jag klara mig på två olika krutsorter, kanske rent av en sort? Vilket krut kan ni rekommendera till respekive kula? Tändhattar behöver jag ju också kanske Federal Large Rifle? Mvh Rasmus