Publicerat Februari 3, 201115 yr Hej på er! Jag har rätt nyligen tagit jägarexamen, så jag kan inte kalla mig jägare ännu. Har just skickat in licensansökan för mitt första vapen, en hagelbock, och måste ringa grannen så att vi kan baxa in det nyinhandlade vapenskåpet. Jag ser fram emot det kommande lerduveskyttet! Jag är så pass nybakad så jag har ingen aning om vad jag avser jaga, men småvilt lockar mer än högvilt just nu... Men jag har ju en hel "mellan-säsong" där jag kan öva skyttet och komma fram till hur jag vill lägga upp den kommande hösten Har tillgång till ca 100ha (dåligt arronderad) jaktmark i småland.
Publicerat Februari 3, 201115 yr Att vara jägare är mycket mer är licensen, det är en inställning till naturen, livet och döden Du kan visst kalla dig jägare även om du inte hunnit få din egen bössa, det anser jag, men det är klart att det är först när du har eget vapen som det blir "på riktigt" Välkommen hit
Publicerat Februari 3, 201115 yr Författare Att vara jägare är mycket mer är licensen, det är en inställning till naturen, livet och döden Du kan visst kalla dig jägare även om du inte hunnit få din egen bössa, det anser jag, men det är klart att det är först när du har eget vapen som det blir "på riktigt" Jag förstår vad du menar. Jag är "naturmänniska" och det är det som motiverat mig att ta steget att ta jägarexamen. Välkommen hit Tackar!
Publicerat Februari 3, 201115 yr Välkommen! Och lycka till med skyttet. Att vara jägare är mycket mer är licensen, det är en inställning till naturen, livet och döden Du kan visst kalla dig jägare även om du inte hunnit få din egen bössa, det anser jag, men det är klart att det är först när du har eget vapen som det blir "på riktigt" Välkommen hit Det var fint sagt. En bra definition på vad en jägare är
Publicerat Februari 3, 201115 yr Författare Hej och välkommen! Var i småland har du jaktmarken ? mvh Nordvästra delen, mot älvsborg.
Publicerat Juli 6, 201114 yr Författare Ville bara informera om att jag numera går under namnet Gunspringer! Imorgon åker jag nämligen och hämtar hem "Seven", Engelsk Springer Spaniel!
Publicerat Juli 9, 201114 yr Ville bara informera om att jag numera går under namnet Gunspringer! Imorgon åker jag nämligen och hämtar hem "Seven", Engelsk Springer Spaniel! Så du är ingen "underpojke" längre, då? Eller föredrar du ordet "mirakel"?