Publicerat Februari 4, 201115 yr För tredje året i följd anordnar Roslagens stövargille en gemensam jakt och årsmöte med middag. Jakt å jakt förresten, visst finns det några bössor med men de allra flesta sitter nog vid eldarna och fikar och bara lyssnar på hundarna, i år har vi fått låna mark som räcker för 4 hundar samtidigt. Vi brukar dela in oss i grupper och släpper på olika rutor där det också finns eld, fika och korv under dagen och när vi är färdiga så blir det årsmötesförhandlingar efterföljt av middag. Det bästa av allt och helt otroligt... Gillet bjuder på allt! Tyvärr ser det ut att bli lite snöfall under förmiddagen i morgon men förhoppningsvis blir det upptag innan dess hos alla fyra grupper så att vi kan få njuta riktigt av fina hardrev, under rådande rovdjurspolitik så kan det komma att bli ett minne blott på våra breddgrader så det gäller att passa på. Jag tror jag laddar bilen med terrier-tokan, med så mycket folk och hundar i skogen så finns det ju goda chanser att nå'n räv finner för bäst att gå under jorden och då kan man ju ordna lite med den...
Publicerat Februari 4, 201115 yr Ja trevligt initiativ, I min ruta laddar vi dock bössorna Kan tyvärr inte vara med på kvällen, lite synd såväl med potentiellt sällskap som prislapp.
Publicerat Februari 7, 201115 yr För tredje året i följd anordnar Roslagens stövargille en gemensam jakt och årsmöte med middag. Jakt å jakt förresten, visst finns det några bössor med men de allra flesta sitter nog vid eldarna och fikar och bara lyssnar på hundarna, i år har vi fått låna mark som räcker för 4 hundar samtidigt. Vi brukar dela in oss i grupper och släpper på olika rutor där det också finns eld, fika och korv under dagen och när vi är färdiga så blir det årsmötesförhandlingar efterföljt av middag. Det bästa av allt och helt otroligt... Gillet bjuder på allt! Tyvärr ser det ut att bli lite snöfall under förmiddagen i morgon men förhoppningsvis blir det upptag innan dess hos alla fyra grupper så att vi kan få njuta riktigt av fina hardrev, under rådande rovdjurspolitik så kan det komma att bli ett minne blott på våra breddgrader så det gäller att passa på. Jag tror jag laddar bilen med terrier-tokan, med så mycket folk och hundar i skogen så finns det ju goda chanser att nå'n räv finner för bäst att gå under jorden och då kan man ju ordna lite med den... Låter trevligt. Efter den sista jakten med stövare som jag var på i helgen så förstår jag plötsligt det där med att "sitta och dricka kaffe medan man lyssnar på hundarna". Att rävar kunde bukta så tätt och länge hade jag faktiskt ingen aning om men kul var det