Publicerat Februari 4, 201115 yr Du kom in i våra liv som en liten luddig virvelstorm för bara 1 ½ år sedan efter hårda påtryckningar från matte och lämnade oss alldeles, alldeles för tidigt. Den 21 januari 2011 drunknade våra tax Skorpan bara 1 ½ år gammal efter att ha gått igenom isen. Idag har det gått 14 dagar och saknaden är fortfarande enorm. Ta hand om dig älskade älskade vän och vet att vi kommer att jaga tillsammans igen när tiden är inne. Skorpan in memorial.pdf
Publicerat Februari 4, 201115 yr Förstår hur du känner dig har förlorat två jaktkamrater på samma sätt så jag beklagar verkligen
Publicerat Februari 7, 201115 yr Du kom in i våra liv som en liten luddig virvelstorm för bara 1 ½ år sedan efter hårda påtryckningar från matte och lämnade oss alldeles, alldeles för tidigt. Den 21 januari 2011 drunknade våra tax Skorpan bara 1 ½ år gammal efter att ha gått igenom isen. Idag har det gått 14 dagar och saknaden är fortfarande enorm. Ta hand om dig älskade älskade vän och vet att vi kommer att jaga tillsammans igen när tiden är inne. En STOR och varmt tröstande kram från mig till er...
Publicerat Februari 7, 201115 yr Beklagar sorgen! Har tyvärr egen erfarenhet från en liknande händelse. Betty blev bara tre år o var nog den bästa hund vi haft. MVH K9
Publicerat Februari 19, 201115 yr Har lyckligtvis ingen egen erfarenhet av detta men jag kan tro att det måste vara för jävligt
Publicerat April 6, 201115 yr Men faan, måste visst börja hålla koll på denna tråd... Gillar ju levande hundar bättre liksom och undviker att läsa om döden ifall jag kan! Jag beklagar verkligen, så himla tråkigt! Har ju haft det stora nöjet och verkliga glädjen av att jaga med Skorpan, en oslipad diamant i mina ögon men ett riktigt bra ämne utrustad med en bra näsa och en vilja av stål. Ja, Skorpan kunde nästan ha drunknat den gången för han bara skulle ha tag på detdär rådjuret som han börjat jaga, skitsamma att det sprang på de mest ogynsamma platser det hittade för en liten, stor taxkille. Nu blev det inte så men han var trött gossen då han i vart fall tog sig fram till en väg och vi kunde plocka upp honom, blöt, frusen och till synes helt utmattad. Efter lite tankning och värmning var han så på det i en annan såt där han gnuggade på med ännu ett rådjur i gott och väl 30 minuter till och jag lyckades locka honom till mig när han kom i retur. Tvärt emot alla regler så lyfte jag upp den lilla kämpen som verkligen var trött nu, ropade på husse i radion att jag hade Skorpan i min famn där han genast lade sig till rätta och tog tillfället i akt att pusta ut. Vila i frid Skorpan, jag är glad att vi fick lära känna varandra, om än bara för ett livsögonblick.
Publicerat April 22, 201114 yr Beklagar verkligen sorgen. Har själv haft taxar i många år. Hösten 2010 gick vår senaste bort, helt oväntat. De tar en sån stor plats i hjärtat dessa småtroll... Har nu bestämt mig för att det är mer praktiskt med större hundar , men man saknar dem vansinnigt mycket!