Publicerat Februari 5, 201115 yr Hej jag har en beagle valp på 5 månader..Han dricker kopiösa mängder vatten.Så fort du sätter vatten skålen på golvet dricker han upp allting de spelar int nån roll hur mycket det är.Det har pågått ca 1 månad.Kan det vara pga av dom andra hundarna?Att han tror att han ska bli utan?Sen pissar han då förstås överallt och mycket..Vad kan de bero på?
Publicerat Februari 5, 201115 yr Hej jag har en beagle valp på 5 månader..Han dricker kopiösa mängder vatten.Så fort du sätter vatten skålen på golvet dricker han upp allting de spelar int nån roll hur mycket det är.Det har pågått ca 1 månad.Kan det vara pga av dom andra hundarna?Att han tror att han ska bli utan?Sen pissar han då förstås överallt och mycket..Vad kan de bero på? Försök med maskmedel (om han inte fått).
Publicerat Februari 5, 201115 yr Författare Han har fått maskmedel i samband med vetrinär besök.Så det borde inte vara problemet.
Publicerat Februari 5, 201115 yr Hej jag hade en gråhund/jämthundsvalp på 14 vecker som började dricka mkt och kissa mkt åkte till veririnären och det visade sig att njurarna höll på att sluta fungerar. fans inget att göra bara att avliva direkt. så kolla upp det snabbt!
Publicerat Februari 5, 201115 yr var inte så orolig hade en vorsteh valp som gjorde likadant helt hopplös och tömmde allt vatten och stänkte sedan ned golvet överallt....men har slutat nu=)knepet vi hade var å låta han dricka allt och fylla på tillslut har det gått till sig...kan hända att det är kampen från valplådan som fortfarande satt i. och vi hade en hund sen tidigare vilken han kanske trodde han var tvungen att konkurera med. tog ett halv år så la sig törsten och han är fullt fungerande energiknippe utan sjukdommar..
Publicerat Februari 5, 201115 yr Författare Okej..Han verkar ju inte dålig på något annat vis så vi börjar prova med det sist nämda.
Publicerat Februari 5, 201115 yr hundar som dricker mycket, det är problem som ska tas på allvar. så far till veterinär på måndag!
Publicerat Februari 5, 201115 yr hundar som dricker mycket, det är problem som ska tas på allvar. så far till veterinär på måndag! Håller med Herr Mattsson! Kolla upp med vet först och främst. Visar det sig att valpen är fullt frisk så begränsa tillgången och se över "stressförhållandena" och om det kan bero på konkurrens. Lycka till! Mvh Therese
Publicerat Februari 5, 201115 yr Min tik drack mycket vatten och det visade sig att hon hade diabetes, Så åk in och kolla hos vet.
Publicerat Februari 5, 201115 yr Författare Jopp de år bli en tur till veterinär o kolla upp allt.tack för tippsen.
Publicerat Februari 5, 201115 yr Min hund var hemsk på att stressdricka som ung. Och äta snöklumpar. Han kan än idag ha tendenser att dricka våldsamma mängder om han är uppjagad. Och under jakten slukar han så mycket vatten i alla bäckar man passerar, att han pinkar floder efteråt. Går att enkelt ta ett prov i urinen för att kolla statusen på t.ex. socker mm, en Multistix-sticka. Men gemene man har nog inte en sådan burk hemma kanske.
Publicerat Februari 5, 201115 yr Min första jämte var likadan när han var valp. For in till Ultuna med honom där dom konstaterade att det var problem med njurarna och dom rekommenderade avlivning för han skulle ändå dö och dog gjorde han, 13 år senare.. Jobbade då som dräng och vid ett tillfälle när vet var ute så frågade jag honom om valpen. Han påstod att det var juvenil diabetes och det kunde/skulle växa bort. Forskade inte mer i det då men döm inte ut hunden för snabbt.
Publicerat Februari 6, 201115 yr Författare Nä ja dömer int ut han.Prata med en veterinär idag och hade en diskussion om hans beteende.Trodde inte att det var någon fara eftersom han visar samma tendenser på maten.Han slukar ju i sig maten på 5 sek för att sen springa direkt o kolla dom andra hundarnas skålar.Trodde helt enkelt att han gör så för att han e rädd till bli utan..Har haft en full vatten skål åt han hela natten nu och idag.Visst drack han direkt men nu verkar han int bry sig om den direkt.
Publicerat Februari 6, 201115 yr Valpar kan dricka kopiösa mängder vatten i vissa åldrar. Verkar vara en sorts terapi eller ngt. Kolla med din vet för säkerhets skull. Tror iaf inte det är ngt speciellt att oroa sig för.
Publicerat Februari 6, 201115 yr Tror däremot inte att det är särskilt hälsosamt med sådär stora mängder vätska. Om jag vore dig skulle jag begränsa tillgången till vattnet. Och såklart kolla upp valpen som sagt... men inte låta honom hetsdricka sådär, är nog skadligt för njurarna.
Publicerat Februari 7, 201115 yr Tror däremot inte att det är särskilt hälsosamt med sådär stora mängder vätska. Om jag vore dig skulle jag begränsa tillgången till vattnet. Och såklart kolla upp valpen som sagt... men inte låta honom hetsdricka sådär, är nog skadligt för njurarna. +1 Nä det kan bli ett problem.. Njurarna hinner inte med ...
Publicerat Februari 13, 201115 yr Författare Det går nog bra.Var till veterinär o dom titta på samt fick ett urin prov men allt såg bra ut..Men jag portionerar vattnet åt han nu så han får lite nu å då.