Publicerat Februari 5, 201115 yr Jag har tänkt skaffa ett lågförstorande sikte till min lätta 375:a. Tänkte först att, eftersom införskaffningen styrs av vikten, så blir det Leupold 1-4 eller 1,5-5. Men, har läst lite här och överallt att märket inte är vad det brukade vara. Dvs den håller inte kvalitetsmässigt, sen att servicen är riktigt bra räcker inte. Jag vill ha siktet för användning inte på verkstad. Vad tror ni? Törs Leupold införskaffas? Andra lätta alternativ?
Publicerat Februari 5, 201115 yr Givetvis håller Leupold kvalitetsmässigt. Är det något sikte som tål smällar så är det dom. Det finns naturligtvis många stryktåliga sikten, men Leupold kombinerar styrka med låg vikt och smidighet som ingen annan. Deras VX3 1,5-5X och 2,5-8X tillhör favoriterna bland vapensmeder att montera på diverse kanoner. Jag har sett ett antal svårt plågade Leupoldar. De har överlevt sina bössor, och ibland ägare också, för den delen... //Danne
Publicerat Februari 6, 201115 yr Hade ett Scandinavian (vx-II) under ett gäng år som drev sikte, det enda som jag störde mig på var att duplex riktmedlet var lite tunt för drevjakt,men det är ju en smaksak. Det finns ju både tyska 1:an och heavy duplex annars, men värt att tänka på och kolla upp. Siktet som sådant funkade kanon, helt ok optik för priset.