Publicerat Februari 6, 201115 yr Hojsan !! Först o främst R.I.P Gary Moore Yet another King is gone. Jo , jag köpte ett starters kit från Tandy leathers i USA för o se om man kunde trixa med läder på lite annorlunda sett än bara knivslidor. o i det settet så fans det bla en plånbok o lite andra grejer. så here goes nothing. Här hade jag kalkylerat av modellbilden och fört över den på lädret samt skurit ut den. första knabbningarna =) nu börjar det fan likna nått . Färdig så långt. Också färga den.... här fäster jag innanmätet i plånkan, har limmat ihopa läder biten med innerskinnet o sen på med hållarna. börjat å sy. .. o katta kräket kunde fan inte låta trådarna vara utan jagade dom hela tiden. jag fick fina tigermärken på mina ben.. satte mig på lilla toan o sydde färdigt. Katt jävel.. sådärja nu var den klar =) nöjd o glad med randiga ben vad tycks gott folk ? Ha det bäst Eas
Publicerat Februari 6, 201115 yr Det var inte illa pinkat för ett första försök! Köpte du ett kit med punslar och swivel knife? Har fumlat lite själv hemma men med filade spikar och en filad bit älghorn (och inte fan blev det bra heller ) Skall köpa ett set med punslar när jag har pluring nästa gång tror jag.
Publicerat Februari 7, 201115 yr As fränt Eas. Så vackert. Om du har lust att göra en plombok till någon gång så pm pris till mig. Kan du göra en liknande fast i damstorlek så beställer jag en direkt av dig. Ska frugan få i present av mig En brun som den du gjort. mvh Kimmo
Publicerat Februari 7, 201115 yr Författare Hallojs !! Wizard. jo jag köpte ett kitt med olika punslar och en swivel knife det e riktigt roligt o greja med Kimmo. Det är bara halvfabrikat jag har gjort än så länge, o det jag gjorde var mönstret o färgning samt sätta ihopa den. men vill du ha en till din fruga kan vi lösa det. kruxet är att det finns en hel uppsjö av olika modeller o välja mellan. stor , liten, med myntficka utan,sådana man knäpper o sådana man inte knäpper ,plats för som jänkarna kallar för pass, kalender,visakort, sedelklämma, osv osv. prisern från 12.99 dollar till hur mycket som hällst. skicka mig ett pm om du fortfarande är intresserad Ha det bäst Eas
Publicerat Februari 8, 201115 yr Riktigt nice! Fast jag tyckte den vaar finare naturell... Bara att få till den fina dekoren är ju ett arbete i sig!
Publicerat Februari 9, 201115 yr Författare Tack Shamani jo den var rätt klurig innan man fick flyt i händerna. håller på med en almenackshållare åxå som jag skall sy idag.o den e rätt snygg. MVH Eas
Publicerat Mars 30, 201115 yr Författare Hur fixade du innanmätet? Snyggt förresten! det är ett kit som bestod av utside lädret,innerfodret samt korthållar sidorna. eller hur de heter ?.. den var jäkligt kul o göra o tack förresten. MVH Eas
Publicerat Mars 30, 201115 yr Snygg plånka Om jag ser rätt så har du en Maine Coon som hjälpreda ? Känner till "problemet" med att få en hjälpande hand när man pysslar med något /M
Publicerat Mars 30, 201115 yr Författare Hojsan jo det är en Mainecoon, har 2 st men hanen ( den förnuftiga) jagar bara sånt han kan äta medans honan tar allt som rör sig.. MVH Eas