Publicerat Februari 8, 201115 yr Utringd till en trafikolycka med förmodat rådjur. Kollade bilen och konstaterade att det var mer än ett rådjur. Huven var formgjuten runt motorn och framrutan krossad. Fronten på bilen var hel så något långbent var orsaken. Spårade i ca 2 km och vallade hjorten framför mig men kunde ej komma till skott. Ringde in hjälp som kom och avlivade denna. Tyvärr måste jag säga för det är en fin hjort som inte är gammal. 1 ben brutet och skada i låret samt rejält tilltufsad för övrigt. Hjorten höll distans på ca 100m hela eftersöket så jag kunde se den men ej komma till skott. /Rune
Publicerat Februari 8, 201115 yr Vilken ståtlig en, synd att den slutade sina dagar på huven av en bil.. som "rådjur"
Publicerat Februari 8, 201115 yr Utringd till en trafikolycka med förmodat rådjur. Kollade bilen och konstaterade att det var mer än ett rådjur. Huven var formgjuten runt motorn och framrutan krossad. Fronten på bilen var hel så något långbent var orsaken. Spårade i ca 2 km och vallade hjorten framför mig men kunde ej komma till skott. Ringde in hjälp som kom och avlivade denna. Tyvärr måste jag säga för det är en fin hjort som inte är gammal. 1 ben brutet och skada i låret samt rejält tilltufsad för övrigt. Hjorten höll distans på ca 100m hela eftersöket så jag kunde se den men ej komma till skott. /Rune Va små rådjur ni har då... Skönt att ni fick ett avslut . Grattis.
Publicerat Februari 8, 201115 yr En fin bekräftelse på att man inte kan lita på uppgifterna man får om viltolyckor. Men ett fint utfört jobb av er.