Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Förmodligen den snyggaste fallblockaren ever

Featured Replies

Publicerat

futuresharps.jpg

Som ovan,

förmodligen den snyggaste och trevligaste fallis jag har sett, en MR Penrod har tillverkad den, jag vill ha säger en stor del av min vapenälskande själ.

/Christian

Publicerat

Otroligt vackert trä, gissar också att det sitter en skelett bak-kappa på den vilket är fantastiskt snyggt.

Synd att de valt att ta kortet med en "silver"tub vilket aldrig passar på en bössa(givetvis en högst personig åsikt)

Undrar vad en sådan bössa tingar för pris, förmodligen lika mycket som mitt hus :ph34r:

Publicerat

Jädrans!!!

Där ligger min Ruger #1:a i lä :0)

Undrar om han är intresserad av ett byte, hmmm

//Pikehunter

Publicerat

Otroligt vackert trä, gissar också att det sitter en skelett bak-kappa på den vilket är fantastiskt snyggt.

Synd att de valt att ta kortet med en "silver"tub vilket aldrig passar på en bössa(givetvis en högst personig åsikt)

Undrar vad en sådan bössa tingar för pris, förmodligen lika mycket som mitt hus :ph34r:

Håller med.

Tänk denna böösa med svart pipa. :wub:

Mycket läcker!

Publicerat

Som vanligt är jag gubben mot strömmen tycker den ser ut som en bastard :P

Visst snyggt trä och arbete men känns som man tänkt en del på användning av bössan det ska man inte göra om det ska vara vackert för ögat ;)

Publicerat

Som vanligt är jag gubben mot strömmen tycker den ser ut som en bastard :P

Visst snyggt trä och arbete men känns som man tänkt en del på användning av bössan det ska man inte göra om det ska vara vackert för ögat ;)

+1

Ser faktiskt inte alls njutningen i detta... :huh::blush:

Publicerat

Nä håller med Lars och Dunderklumpen. Den här tilltalade inte mig riktigt. En fallblockare för mig skall vara "lätt" i konstruktionen och gärna ha oktangonal blånerad pipa. Lådan SKALL vara flamhärdad. (Endast FLB 1 kommer undan utan flamhärdningen :) ) Jag vill absolut inte ha grov, tung, övergraverad bössa i rostfritt med silvertub och flutes...

Ser ut att vara ett gediget hantverk iaf och hög kvalite på materialet så det är en fråga om att den passar min smak som en torx i en spårskruv helt enkelt.

Publicerat
  • Författare

Nä håller med Lars och Dunderklumpen. Den här tilltalade inte mig riktigt. En fallblockare för mig skall vara "lätt" i konstruktionen och gärna ha oktangonal blånerad pipa. Lådan SKALL vara flamhärdad. (Endast FLB 1 kommer undan utan flamhärdningen :) ) Jag vill absolut inte ha grov, tung, övergraverad bössa i rostfritt med silvertub och flutes...

Ser ut att vara ett gediget hantverk iaf och hög kvalite på materialet så det är en fråga om att den passar min smak som en torx i en spårskruv helt enkelt.

OK- tänkte inte säga något men,

ser ingen av er den extremt vackra formen på lådan under lullet? Lars får vara motvalls hur mycket han vill, klumpen är sitt namn trogen men

folk ser ni inte att denna lösning på fallis är den helt klart mest tilltalande där är?

Att sen just detta exemplar är ganska gay o tom har flutad pipa är en annan sak.

Nu blir jag lite ledsen, trodde ni hade "ögon" att se den inre skönheten med här, inte bara ytan. :P

/Christian

Publicerat

Hygglig träbit

Publicerat

Personligen måste jag erkänna att jag tyckte denna pjäs var gräslig näst intill överallt. :ph34r: Fint trä och schnabel-framstocken är de detaljer jag gillar, övrigt kan jag vara utan -_-

Men faller den någon annan i smaken bör den personen passa på att njuta. ^_^

Publicerat

OK- tänkte inte säga något men,

ser ingen av er den extremt vackra formen på lådan under lullet? Lars får vara motvalls hur mycket han vill, klumpen är sitt namn trogen men

folk ser ni inte att denna lösning på fallis är den helt klart mest tilltalande där är?

Att sen just detta exemplar är ganska gay o tom har flutad pipa är en annan sak.

Nu blir jag lite ledsen, trodde ni hade "ögon" att se den inre skönheten med här, inte bara ytan. :P

/Christian

Klart jag ser skönheten i lådan underbar konstruktion mot många som mera liknar bygelrepeterar

Var faktiskt inne på att bygga på en fallblockare då jag gjorde min 7br som skulle vara en lätt rostfri bössa för trädskällarjakt. Hade man haft möjlighet till denna låda skulle jag gjort verklighet av drömmen med tunn pipa och glasfiberstock hade det blivit trädskällarbössornas nirvana :wub:

Publicerat

Porrigt med oktagonal som övergår i en flutning, me like. Nån som törs tänka utanför ramarna. Gillar formen på lådan men att blocket sticker upp så mycket gillas inte.

Publicerat
  • Författare

Tjohoooo,

vilken anspänning som släpper, bra, trodde för ett tag där att jag var helt ute i det blå,

skilj på utförandet i detta ex och vad man kan göra med det, tack Lars :wub:.

/CHris

Publicerat

Förmodar att det är en optisk synvilla.. men ser inte kikaren ut att vara böjd? =)

Publicerat

Gillar formen på lådan men att blocket sticker upp så mycket gillas inte.

Håller med kan inte förstå att allt det materialet ska behövas om man inte kamrat med typ 338LM. Vinkelslipen får vi ta fram och snygga till linjerna något :lol:

Publicerat

tänk den med diopter på! :wub:

Publicerat

Ja, personligen tycker jag att det var rätt läckert med en silverfärgad Leupold Long range på skapelsen. Det är flip-skydden som sabbar det klassiska Leupold-stuket.

Även kombinationen trä och rostfritt tycker jag är rätt snyggt (och jag är inte gay...)

Men en något tunnare pipa utan flutes hade varit bättre.

Vilken kaliber har den? Någon varmint-variant kanske?

//Danne

Publicerat

nja vid första ögonkastet så är det inget vapen som jag hade tagit i om dom så kastade den efter mej

men kan hålla med om att linjerna i lådan är trevliga att se på men sen dom lyckas fördärva den med det gigantiska blocket som gör att den ser fan ut