Publicerat Februari 9, 201115 yr Årligt återkommande frågan? Vem ska ställa? Själv har ja inget att ställa. Men ska med Eliasson dit, han ställer sin laika-kalv.
Publicerat Februari 9, 201115 yr Har ju ingen älghund MEN behöver en jakthund följa rasstandard ? Lite ironi från en annan tråd. Sorry för lite ot som jag tyckte var LITE viktig i sammanhanget
Publicerat Februari 10, 201115 yr Årligt återkommande frågan? Vem ska ställa? Själv har ja inget att ställa. Men ska med Eliasson dit, han ställer sin laika-kalv. Ja det går ju inte ta miste på han
Publicerat Februari 12, 201115 yr Ingen mer som ska dit? Skulle ha följt med bror min som ställer sin Karelare min hinner inte tyvärr fick annat i mellan. Men det verkar bli en hel del hundar. Lasse
Publicerat Februari 12, 201115 yr Skulle ha följt med bror min som ställer sin Karelare min hinner inte tyvärr fick annat i mellan. Men det verkar bli en hel del hundar. Lasse Okej, det var ju synd det. Ja det verkar vara en hel del. Tror jag hade nummer 154
Publicerat Februari 13, 201115 yr Hur gick de för er som var där? Mycket bättre än väntat Björn kallade ju Loke för en kalv innan men nu vet jag inte om man kan säga det Jag hade ju trott att han skulle få en 0a för han var för hög, men han blev mätt till 58cm så det var ju 2cm till godo. Men han fick ett 2a för han var för kvadratisk men jag är nöjd ändå
Publicerat Februari 14, 201115 yr Grattis! Hur dom mäter höjd är en gåta för mej, min äldsta är oxå 58cm enl utställningsres. men 60-61 när jag mäter. Yngre föemågan vågar jag inte ens tänka på Förstår din oro, i jämförelse med Björns damer ser ju alla hundar stoora ut
Publicerat Februari 14, 201115 yr Grattis! Hur dom mäter höjd är en gåta för mej, min äldsta är oxå 58cm enl utställningsres. men 60-61 när jag mäter. Yngre föemågan vågar jag inte ens tänka på Förstår din oro, i jämförelse med Björns damer ser ju alla hundar stoora ut Tack Hehe ja om man ser björns damer och min samtidigt så ser man nog rätt stor skillnad, men på pappret är det bara 2cm tror jag det var. Men sist jag mätte Loke så fick jag han till 61 precis som du fick din. Beror kanaske på att jag mätte med vanlig tummstock så det kan skilja någon cm. Men det spelar ju ingen roll nu. Men du har vell öst laiker? Dom får ju vara lite högre
Publicerat Februari 16, 201115 yr Författare Grattis! Hur dom mäter höjd är en gåta för mej, min äldsta är oxå 58cm enl utställningsres. men 60-61 när jag mäter. Yngre föemågan vågar jag inte ens tänka på Förstår din oro, i jämförelse med Björns damer ser ju alla hundar stoora ut Ja just det och ändå ligger dom över medel för rasen.
Publicerat Februari 21, 201115 yr Såpass!! För mej får hundar vara gröna eller rosa bara dom jagar som gudar Var där många F1 hundar?
Publicerat Februari 21, 201115 yr Författare Antar att det är draghundarna du syftar på. Stod ett gäng i ett hörn och morrade åt varandra. Var som vanligt väldigt ojämn kvalité på dom. I mina ögon var de flesta för stora och tunga. Men ett par vettiga fanns det.
Publicerat Februari 22, 201115 yr Är nog ett större problem än vad man vill tro de där med storleken på öst... förlåt draghundarna Kan ju bli ett farligt läge i framtiden om storleken inte tags i beaktande i aveln. Min yngre förmåga är för stor i mina ögon för att vara rastypiskt kattsmidig, kan tex inte hoppa upp på kabeltrumman i hundgården fast jag lockar med riktiga godsaker. Gammhunden tar ett jämfotahopp upp hur enkelt som hellst
Publicerat Februari 22, 201115 yr Författare Är nog ett större problem än vad man vill tro de där med storleken på öst... förlåt draghundarna Kan ju bli ett farligt läge i framtiden om storleken inte tags i beaktande i aveln. Ja det gäller nog att ta tag i det innan det går för långt. Framför allt så gäller det att man mäter riktigt och dömer lika.