Publicerat Februari 9, 201115 yr Nån som har koll på hur höga Luopolds QRW är eller vet var jag kan hitta måtten? Jag är lat... Skulle ha tag på ringar så jag kan använda min 3-9x50 på m55:an
Publicerat Februari 9, 201115 yr Författare Finns det någonstans där man kan se måtten? Såg att det nog blir lite tight med längden. Finns det extention?
Publicerat Februari 9, 201115 yr Finns det någonstans där man kan se måtten? Såg att det nog blir lite tight med längden. Finns det extention? jag såg någon hemsida häromdagen där det fanns en matematisk formel kring ringar, klackar och objektiv ska se om jag hittar den. återkommer i frågan
Publicerat Februari 9, 201115 yr hittade den direkt. "Vilken höjd på fästet skall man då välja? Lägsta möjliga så klart. Hur skall man veta? Det finns ett teoretisk räknesätt som i dom flesta fall fungerar. Man tar 4 mm som frambasen bygger sedan den ringhöjd som uppges tex.9,5 mm (W 201M) halva kikartubdiametern 12,7 mm (1"tub) och gångrar det med 2. 13,5 + 12,7 = 26,2 x 2 =54,4 mm . 54,4 mm är den teoretiska yttre objektiv diametern som fästet klarar. I praktiken går det med ett större objektiv då pipan är skruvad i lådan och dessutom smalnar av. Slutsats: ett 1 tums mediumhögt fäste klarar en kikare av typ 3-9x50." länk: http://www.vapenochskytte.se/?cat_id=237
Publicerat Februari 13, 201115 yr om det är 30 mm tub har jag ett par ringar du kan prova om du vill. splitter nya bara monterat dem. då vi båda är bor i växjö går ju det att ordna med lätthet.
Publicerat Februari 13, 201115 yr Författare om det är 30 mm tub har jag ett par ringar du kan prova om du vill. splitter nya bara monterat dem. då vi båda är bor i växjö går ju det att ordna med lätthet. Nej det är en Leupold scandinavian så det är 1" tub. Ska va lagom med medium. Men är tveksam om längden på mellantuben räcker till.
Publicerat Mars 19, 201115 yr Skulle ha tag på ringar så jag kan använda min 3-9x50 på m55:an Nej det är en Leupold scandinavian så det är 1" tub. Ska va lagom med medium. Men är tveksam om längden på mellantuben räcker till. Hittade din tråd och tänkte lyfta den lite.¨ Ska montera ett likadant sikte med warne qrw ringar på min Husqvarna 9,3x62. Men det verkar som om det är för långt mellan klackarna (eller tuben för kort vilket du vill). Vad gör jag då???? Tacksam för hjälp! Har liksom inte så mycket erfarenhet i ämnet. /Mattias