Publicerat Februari 9, 201115 yr Tjena i slott o koja!! nu blev det så att jag fick tummen ur o gjorde mig den andra prylen i mitt starter kitt nämligen ett kalenderfordral / checkboks hållare. inget märkvärdigt men snyggt både i mönster och i sömnaden. dubble lacing kallar jänkisarna det. ganska nöjd med både mönster o färgning. sömmen tog en jäkla tid förståss men det var det värt. o baksidan. nu har jag bara en coaster och ett bälte kvar i lådan sen får man beställa nytt :lol: Ha det gött alla snygga Eas
Publicerat Februari 9, 201115 yr Författare Tackar alla jo det kan bli coolt på slidorna åxå. har lite egna mönster i huvet. o några lånade. MVH Eas
Publicerat Februari 10, 201115 yr Ja, jäklar så snyggt! Du gillar att färga lädret du... Läder som är så vackert när det är naturell. Det får så fin färg med användningen och åren.... Jag får nog börja spara så man kanske kan beställa något senare.
Publicerat Februari 10, 201115 yr Författare Tusen tack Shamani jo jag gillar att färga lädret, dels för att lädret jag fick med i kittet var gammal o inte så snyggt i sig o dels för att lära mig Man har ju sett hur Kimmo färgar sina knivslidor o man vill försöka själv nästa projekt från kittet är bältet. annars har jag 2 knivslidor som väntar på mig åxå samt korpsläggan. Må gott Eas
Publicerat Februari 10, 201115 yr Najs Det sättet att sy ihop kanterna heter laskning på svenska, riktigt snyggt gjort första gången. Kan det måhända bli ett licensfodral att ha i bältet? Bra mycket coolare är kalenderpärm
Publicerat Februari 10, 201115 yr Författare Hejs Markus. så bra att det fick ett svenskt namn åxå kanske det finns fler lasknings typer än de du har bifogat, tycker att min söm är anorlunda. på rakan 1 gång genom hålet och med en fläta på "ryggen". just nu har jag en kalender i den o telefonbok. fick av firman en kalender som heter minister o den passa rakt in men självklart skall jaktkort o licensen in ...doh !!! Man kanske skall börja producera ett gäng Ha det bäst Eas
Publicerat Februari 10, 201115 yr den var snygg den! man har vänt sig till rätt verkar det som kanske kommer in om imorn kväll om allt ordnar sig och lämnar lillkillen.... jag ringer.
Publicerat Februari 11, 201115 yr Riktigt snyggt Eas! Vad är det för skinn alt läder du använder? Likaså undrar jag om det är pautat eller punslat. Bay the way.Jag sa ju att du verkade vara en läderguru. Nicke Lilltysken
Publicerat Februari 11, 201115 yr Författare Hejs Lilltysken. det är veggarvat 2mm läder och jag har punslat det samt skurit det. guru... nja det vete fan MVH Eas
Publicerat Februari 11, 201115 yr Hejs Markus. så bra att det fick ett svenskt namn åxå kanske det finns fler lasknings typer än de du har bifogat, tycker att min söm är anorlunda. på rakan 1 gång genom hålet och med en fläta på "ryggen". just nu har jag en kalender i den o telefonbok. fick av firman en kalender som heter minister o den passa rakt in men självklart skall jaktkort o licensen in ...doh !!! Man kanske skall börja producera ett gäng Ha det bäst Eas Det finns nog en del olika laskningar. Jag har laskat, istort sett, alla mina skinnplagg (som jag aldrig får färdigt.... ). Och de flesta har jag handklippt.... Riktigt snyggt blir det med en mörk lask på ljust skinn.
Publicerat Februari 12, 201115 yr Hejs Lilltysken. det är veggarvat 2mm läder och jag har punslat det samt skurit det. guru... nja det vete fan MVH Eas Tack då vet jag! Å va inte så blygsam med dina kunskaper,det syns lång väg att du har fallenhet för denna hantverkskonst. Men det väl typiskt svenskt.Isället för att säga,Ja det här kan jag . Du är duktig erkänn Over and out Nicke Lilltysken