Publicerat Februari 10, 201115 yr Hallojs så här inför kniveri tävlingen vill jag köpa mig en bandslip. vist jag har raspar o filar men även lättja o otålighet o med tanke på att jag kommer att (nu i början) göra ca 2-3 knivar per år så undrar jag om den billiga bandslipen jag har hittat på Bauhaus e nått o ha ? eller det är bara en dyr dörrstopp ? den heter Alpha tools .. tror det var modell 450 eller så.. kostar 695. tacksam för svar MVH Eas
Publicerat Februari 11, 201115 yr Det finns lite matnyttigt här Men visst sjutton är det mycket enklare med en bandputs!
Publicerat Februari 12, 201115 yr Författare var o kollade på olika bandslipar på bauhaus, jula, och hornbach o alla hade samma maskin fast med olika namn . motorstyrka 375w o det e för lite om jag fattade rätt. sen fans det en kombi med ett stenhjul och en stor slipskiva.. på 500 eller om det var 550w kan en sån funka ? ringde även till ahsell o dom hade en bandslip för 5050 kr o det var liiiite för mycket kände jag ... sen kollade jag på olika dremel maskiner o jag har inte riktigt fattat när i kniveriet man skal ha en sån. . tyckte mes det var för olika gravyr grejer o fräsning.. kanske har kollat på fel .. mnja.. det e ju fan va mycket grejer man måste skaffa.... skall fota garaget o visa så förstår ni kanske... MVH Eas