Publicerat Februari 13, 201115 yr är det någon härifrån som ska dit med sin hund den 6 mars? jag har anmält min hund så han ska iaf dit och bli dömd.
Publicerat Mars 6, 201115 yr Författare efter att ha varit på utställningen med hunden idag och fått han bedömd till good. vad är good för ett pris om man hade använt 1,2 eller3 som det var tidigare? nu har jag ju iaf ett pris på hunden och får starta honom på jaktprov till hösten om det ser ut att bli något av han. tycker att det är lite dåligt av domarna att inte kunna mäta hundarna till rätt höjder.
Publicerat Mars 6, 201115 yr efter att ha varit på utställningen med hunden idag och fått han bedömd till good. vad är good för ett pris om man hade använt 1,2 eller3 som det var tidigare? Good = 2:a Hund som motsvarar rasens standard och vars exteriöra fel är av mindre framträdande karaktär.
Publicerat Mars 6, 201115 yr Författare Good = 2:a Hund som motsvarar rasens standard och vars exteriöra fel är av mindre framträdande karaktär. tack då förstår ja lite bättre hur dom nya prisen fungerar. ja jag fick ju ett pris iaf och det var ju det viktigaste men jag tycker att hon som var domare ska skaffa sig en ny hobby och det är inte att vara utställnings domare iaf för det såg inte ut som att hon visste vad hon gjorde.
Publicerat Mars 7, 201115 yr Författare Vem var det som var domare då? Britt-mari Nordkvist tror jag det var hon skulle iaf döma jämthunds hanar.
Publicerat Mars 13, 201115 yr Britt-mari Nordkvist tror jag det var hon skulle iaf döma jämthunds hanar. Bara en sån sak som att påtala att det skulle gå undan för hon hade ett flyg att passa kan man ju tycka är lite olustligt när man själv "offrar" en dag och sen känns det som dommarn stressar igenom det hela. Min fick också good, vilket känns som en underprestation. Sen att han var 2 cm lägre nu än som junior var ju kul, eller.. Mest irriterad blev jag av att han blev dömd kort och kvadratisk i kroppen, blir han mycket längre i kroppen blir han en tax med långa ben
Publicerat Mars 14, 201115 yr Bara en sån sak som att påtala att det skulle gå undan för hon hade ett flyg att passa kan man ju tycka är lite olustligt när man själv "offrar" en dag och sen känns det som dommarn stressar igenom det hela. Min fick också good, vilket känns som en underprestation. Sen att han var 2 cm lägre nu än som junior var ju kul, eller.. Mest irriterad blev jag av att han blev dömd kort och kvadratisk i kroppen, blir han mycket längre i kroppen blir han en tax med långa ben Om man förlänger benen på en tax nog mycket så blir den ju till slut kvadratisk Det är bara gå in med grundtanken att man har fulast hund på stället så blir man kanske inte lika besviken
Publicerat Mars 14, 201115 yr Författare Bara en sån sak som att påtala att det skulle gå undan för hon hade ett flyg att passa kan man ju tycka är lite olustligt när man själv "offrar" en dag och sen känns det som dommarn stressar igenom det hela. Min fick också good, vilket känns som en underprestation. Sen att han var 2 cm lägre nu än som junior var ju kul, eller.. Mest irriterad blev jag av att han blev dömd kort och kvadratisk i kroppen, blir han mycket längre i kroppen blir han en tax med långa ben hon tyckte att min hund också var kvadratisk i kroppen och det kan jag inte direkt hålla med om, samma att dom mätte han till bara 60cm och en annan hund som var mindre till 62cm och det är ju lite lustigt.
Publicerat Augusti 1, 201114 yr Då var det dags för andra utställningen i år, är det fler som ska gå? Fick very good på jämten sist, ska gå med våran igen mest för att det är en annan domare samt att han blivit äldre, ställer upp i juniorklassen igen Är det nån som gått permobjörnstestet?
Publicerat Augusti 3, 201114 yr Författare Då var det dags för andra utställningen i år, är det fler som ska gå? Fick very good på jämten sist, ska gå med våran igen mest för att det är en annan domare samt att han blivit äldre, ställer upp i juniorklassen igen Är det nån som gått permobjörnstestet? jag ska säkert dit och titta men blir nog utan hund.