Publicerat Februari 13, 201115 yr Här är en fulltånge blad jag jobbar med. Inte färdigt än men ni ser lite iallafall hur modellen blir. Hittade en gammal sandvik hss blad jag inte kunde låta bli att göra något av. Bladet är ca 8.7 cm långt o lite bredare variant. Tror ni att det blir bra? Ska ordna lite hål för nitarna imorgon efter jobbet om jag hinner. /Kimmo Lilja
Publicerat Februari 13, 201115 yr Tror det blir trevligt den har väll fått träbit, polerad och klar till kvälls fikat hahaha
Publicerat Februari 13, 201115 yr Författare heh heh.. njaaa.. Tror inte det den här gången. Krafterna finns inte där alltid ..
Publicerat Februari 13, 201115 yr Härligt blad! Måste lära mig att slipa egg någon gång... Formerna fixar jag utan större problem men eggen blir inte likadan på båda sidorna! Ja, ja. Övning ger färdighet
Publicerat Februari 13, 201115 yr Författare Det jobbigaste är att slipa fram eggen. Det kommer man snart underfund med om du bara får hålla på ett tag. mvh Kimmo
Publicerat Februari 13, 201115 yr Jag kör med en mall. Blir som LITE lättare då... Lärde mig av Anders Hedlund denna lilla tingest som är toklätt att tillverka själv. Om jag kommer mig för nån gång ska jag fota den så får ni se.
Publicerat Februari 13, 201115 yr Jag kör med en mall. Blir som LITE lättare då... Lärde mig av Anders Hedlund denna lilla tingest som är toklätt att tillverka själv. Om jag kommer mig för nån gång ska jag fota den så får ni se. Ja tack!