Publicerat Februari 13, 201115 yr Släppte hunden 5min innan jag började filma så hela eftersöket är i stort sett med på filmen.... Kalven var bukskjuten.
Publicerat Februari 13, 201115 yr Öhhh... Påskjuten 13 februari!? Vi har februarijakt på älg i Kronoberg. Och det är flera andra län som också har det.
Publicerat Februari 13, 201115 yr Vi har februarijakt på älg i Kronoberg. Och det är flera andra län som också har det. Å tusan, där ser man. Har väl bara koll på jakttabellen för det egna länet å här är den ju tyvärr slut.
Publicerat Februari 13, 201115 yr ni måste ju fan ha tama älgar,,finns inte en chans i helvete att man skulle komma så nära här även om den är påskjuten
Publicerat Februari 13, 201115 yr Det är ju en karelare så det är klart älgen står still Grattis Andreas
Publicerat Februari 13, 201115 yr hej! bra filmat, fortsätt med det super en fråga varför har man februarijakt på älg ? är det inte Sämre smak på kött, kon bär på foster. frugan blir less då jakten aldrig tar slut //peter
Publicerat Februari 14, 201115 yr Tycker alla som håller på med eftersök skulle börja filma för det är förbannat trevligt för oss som inte är med o få "följa med" i efterhand Hatten av för ett väl utfört jobb!!
Publicerat Februari 14, 201115 yr ni måste ju fan ha tama älgar,,finns inte en chans i helvete att man skulle komma så nära här även om den är påskjuten I detta före så lät det som en skogsmaskin när man går, kalven måste ha varit rätt dålig. en fråga varför har man februarijakt på älg ? är det inte Sämre smak på kött, kon bär på foster. frugan blir less då jakten aldrig tar slut //peter Varför jagar ni i september? Man skyller ju på brunst tider en fakta som kommer från älgarna på skansen i slutet av 40-talet. Bra film!
Publicerat Februari 14, 201115 yr Nu vet jag ju inget om detta eftersök men den va ju bukskjuten och en sådan om det är en rejäl skada o fått tid på sig så är de lättställda enl min erfarenhet.
Publicerat Februari 14, 201115 yr Nu vet jag ju inget om detta eftersök men den va ju bukskjuten och en sådan om det är en rejäl skada o fått tid på sig så är de lättställda enl min erfarenhet. Så har det ofta varit när jag tänker efter, skulle inte heller springa så långt med en klass 1 i kistan!
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare Tackar:) Men det var nästan straffspark i öppet mål.... Kalven var skjuten snett bakifrån på rätt långt håll enligt skytten.....Och 15m från gränsen....... Det var från början ko med 2 kalvar och när jag släppte var det bara den här kalven kvar. Var ute med stövaren när dom ringde så det hade nästan gått 2timmar när jag kom dit. Magensäcken var hel men det hängde ut lite tarmar på höger sida så hon var rätt så sliten
Publicerat Februari 14, 201115 yr bra gjort av både skytt och vovve! här i boråsområdet är älg lovlig både januari och februari, men kretsen har beslutat om att det är kalvjakt som gäller, vuxna fram till dagarna före jul, ett helt rimligt beslut tycker jag.
Publicerat Februari 14, 201115 yr Bra jobbat Hunden gjorde sitt och du ditt så tog lidandet snabbt slut
Publicerat Februari 14, 201115 yr Åååhhh... Jag som har så långsam dator. Men den kan ladda medans jag hämtar en öl, Bufferibuff...
Publicerat Februari 16, 201115 yr Släppte hunden 5min innan jag började filma så hela eftersöket är i stort sett med på filmen.... Kalven var bukskjuten. Bra jobbat, och tur att den stod så fint och öppet så att det blev en bra film. Grattis!
Publicerat Februari 19, 201115 yr ni måste ju fan ha tama älgar,,finns inte en chans i helvete att man skulle komma så nära här även om den är påskjuten Va & hämtade hans karelare för ngr veckor sen. hunden hade tagit upp vid halv elva på förmiddagen & när vi kopplade hunden vid elva på kvällen var han inte klar. hade fullt sjå o få bort honom från ståndet. jag gick in på ståndet vid halv tio för o kalla av honom & då hade jag 10 m till ko,kalv o en kviga.