Publicerat Februari 13, 201115 yr Som ni kanske vet så har jag i ett annat ämne skrivit att jag ska hänga ut mina slidor för bedömning. Nu är den tiden kommen. Jag gjorde ett tarvligt försök till pautning men insåg att jag inte rådde på den konstarten.Sen tror jag att mitt rårandsläder är lite för tunnt.(1,5mm) Det som ser ut att vara en fläck på bilden längst ner är min stämpel, Måste träna på att få till den också. Kniven är ett kolstålsblad,skaftet är masurbjör aluminium desert ironwoodoch älg.
Publicerat Februari 13, 201115 yr Tycker det ser riktigt bra ut pautning kan du ju öva på en spillbit hur som bra jobbat /Jocke
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare Tycker det ser riktigt bra ut pautning kan du ju öva på en spillbit hur som bra jobbat /Jocke Tack Jocke! Jag har faktiskt testat lite på en liten bit och lyckats hyfsat. Jag tror att det skulle vara bättre med lite tjockare läder. Nästa gång ska jag testa att köpa garvat läder. Det finns ju i lite olika tjocklekar. Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 14, 201115 yr Hallojs !! den ser ju bra ut Pautningen . gjorde du den med att först "ta bort" läder från baksidan o sen trycka ut det eller hur gjorde du ? har själv aldrig pautat nämligen. MVH Eas
Publicerat Februari 14, 201115 yr "Första slidan" - då får man gratulera då, alltid spännande första gången, mohaaaaaaa ) //Pikehunter
Publicerat Februari 14, 201115 yr För att vara ett första försök ser det himla bra ut. Sannolikt bättre än vad det skulle bli för mig just nu efter mitt långa uppehåll... Det du kan åtgärda på kommande slidor är att försöka undvika lite av den "mage" som blivit mitt på slidan.
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare Hallojs !! den ser ju bra ut Pautningen . gjorde du den med att först "ta bort" läder från baksidan o sen trycka ut det eller hur gjorde du ? har själv aldrig pautat nämligen. MVH Eas Tack Eas! Jag gjorde det enligt dom böcker jag har.Där ser det ut som dom tar läder "massa" och förskjuter det med ett modelleringsjärn. Skitsvårt enligt min mening,men nog baskat kul när man få kläm på tekninken. Men det är bara och kämpa på. Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare "Första slidan" - då får man gratulera då, alltid spännande första gången, mohaaaaaaa ) //Pikehunter Tack Pikehunter! Jag var så jädrans stressad .trodde lädret skulle torka ihop för mig. Spännande? Yes Sir. Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare För att vara ett första försök ser det himla bra ut. Sannolikt bättre än vad det skulle bli för mig just nu efter mitt långa uppehåll... Det du kan åtgärda på kommande slidor är att försöka undvika lite av den "mage" som blivit mitt på slidan. Tack Älgflugornas Herre! Ibland tänker man en sak och gör en annan.Ibland vill man att det ska bli en sak men lik förbaskat blir det inte så. Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 14, 201115 yr Nu råkade jag se de andra två först.... Du har jobbat bra och lärt dig saker på vägen. Bra jobbat!
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare Nu råkade jag se de andra två först.... Du har jobbat bra och lärt dig saker på vägen. Bra jobbat! Hej Shamani! Jag tackar som ödmjukast. Nicke (Lilltysken)