Publicerat Februari 13, 201115 yr Det är väl lika bra att jag släpper allt jag har. Detta är slida nummer 2. Det vart lite fula märken på baksidan utmed sömmen,Han som provar en massa saker fick lära sig att inte göra det igen.
Publicerat Februari 13, 201115 yr snyggt färgningen passar ihop bra med kniven stämpeln ser bra ut på denna me /Jocke
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare snyggt färgningen passar ihop bra med kniven stämpeln ser bra ut på denna me /Jocke Hej Jocke! Tack än en gång för din åsikt. Det betyder mycket så här nu i början,man vet liksom om man är på rätt väg. En säger si och en annan säger så. . Men med dina ord så vet jag nu lite bättre. Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 14, 201115 yr Hej Jocke! Tack än en gång för din åsikt. Det betyder mycket så här nu i början,man vet liksom om man är på rätt väg. En säger si och en annan säger så. . Men med dina ord så vet jag nu lite bättre. Nicke (Lilltysken) nu är jag varken knivmakare eller slid tillverkare "ännu" men vet allafall hur ett bra hantverk ser ut och helt klart har du talang för detta blir skoj att följa utvecklingen Mvh Jocke
Publicerat Februari 14, 201115 yr mmm håller med att färgningen e snygg o passar riktigt bra. dom "fula märkena " kan du få bort om du blötkägger den biten där märkena är o sen gnuggar med ett falsben eller nått sånt, typ strycker som med ett strykjärn det har jag provat o det funka. Ha det gott Eas
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare mmm håller med att färgningen e snygg o passar riktigt bra. dom "fula märkena " kan du få bort om du blötkägger den biten där märkena är o sen gnuggar med ett falsben eller nått sånt, typ strycker som med ett strykjärn det har jag provat o det funka. Ha det gott Eas Tjenare Eas! Tack för tipset. Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 14, 201115 yr Snyggt! Det går ju som en dans. Lite nära kanten med sömmen på baksidan...
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare Snyggt! Det går ju som en dans. Lite nära kanten med sömmen på baksidan... Tack Shamani! Ska jag vara helt ärlig så har jag inte sett det tidigare ,det är det här jag tycker är så bra med det här forumet.Många ögon som synar och granskar det man gör. Tack än en gång Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 14, 201115 yr Tack Shamani! Ska jag vara helt ärlig så har jag inte sett det tidigare ,det är det här jag tycker är så bra med det här forumet.Många ögon som synar och granskar det man gör. Tack än en gång Nicke (Lilltysken) Du har kanske hållit håltagningsverktyget lite snett? Lätt hänt, särskilt med dubbla lager som det ska igenom.
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare Du har kanske hållit håltagningsverktyget lite snett? Lätt hänt, särskilt med dubbla lager som det ska igenom. Hej Shamani! Jag tror du har alldeles rätt,det kan mycket väl ha hänt.som jag sagt tidigare så är det nog också den innre stressen jag dras med.Men jag hoppas den släpper snart. Nicke(Lilltysken)
Publicerat Februari 14, 201115 yr Hejs Lilltysken ! Nått jag brukar göra för att få till det med sömmen är att dra med en passare låt säga 3mm från kanten på lädret o sen köra med en 4 mm lädersporre eller i annan storlek. vill man sen försänka sömmen ner i lädret så drar man med ett syrinnejärn i samma spår innan man syr bara ett litet tipps från mig Ha det gott Eas
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare Hejs Lilltysken ! Nått jag brukar göra för att få till det med sömmen är att dra med en passare låt säga 3mm från kanten på lädret o sen köra med en 4 mm lädersporre eller i annan storlek. vill man sen försänka sömmen ner i lädret så drar man med ett syrinnejärn i samma spår innan man syr bara ett litet tipps från mig Ha det gott Eas Tack för tipset Eas! Jag visste att jag skulle få andvändning av ett sådant verktyg.Kanske dax att börja använda det också.. Nicke (Lilltysken)