Publicerat Februari 14, 201115 yr Okej då! Här kommer nr3. Knivslidan är till den kniv som jag faktiskt gjorde först. Alltså den kniv som jag fick av s.t. Kniven för övrigt är färgad masurbjörk,mässing,älg och läder. Ja,jag vet att bladet på kniven är repigt men jag använder kniven flitigt faktiskt.
Publicerat Februari 14, 201115 yr Du är helt klart på rätt väg den där slidan är kanon fin vore kul att se lite bilder på tillverkningen Jocke
Publicerat Februari 14, 201115 yr Myket fin. färgningen passa jäkligt bra ihopa med kniven snyggt gjord o bra på alla vis. hehe vem e de av oss som har talang ?? hehe skitbra gjort Nicke skall bli kul o se alla framtida åxå. MVH Eas
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare Du är helt klart på rätt väg den där slidan är kanon fin vore kul att se lite bilder på tillverkningen Jocke Tack Jocke! Vid tillfälle ska jag illustrera med lite bilder,men jag är ledsen jag tycker lädret torkar så jäkla fort så jag stressar ihop slidorna. Det gör att jag hinner inte ens tänka kamera då. Så fort jag får lite mer vana så kommer det en liten bildserie.Jag lovar. Nicke(Lilltysken)
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare Myket fin. färgningen passa jäkligt bra ihopa med kniven snyggt gjord o bra på alla vis. hehe vem e de av oss som har talang ?? hehe skitbra gjort Nicke skall bli kul o se alla framtida åxå. MVH Eas Tack Eas! Du är för snäll. Alla vet ju att det är du som är the man . Men jag blir damn glad när du hissar det jag gör. Tack än en gång.Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare Nu vart den smäcker och fin. Bra jobbat! Tackar tackar Älgflugornas Herre! Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 14, 201115 yr Jag stämmer in i lovorden! Jäkla snyggt, alltså! Häftigt att du lyckats få färgningen så nära färgen på knivskaftet. Kul! Och sömmen ligger inte för nära kanten heller.
Publicerat Februari 14, 201115 yr Hej Nicke. Det ser ju riktigt bra ut. Det här med pauting är inte alltid så lätt o alla läder bitar passar inte för det. En bit av ett o samma läder kan ha så olika egenskaper. Man kan trycka in mönstre presis som du gjort Nicke eller att man pressar fram massa från lädret till ett mönster. Då blir mönstret man kan säga ovanför lädret. Vill inte kapa din post men sätter ut ett exempel på en kniv jag gjorde en del på slidan för att bli lite vikinga stuk på.
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare Jag stämmer in i lovorden! Jäkla snyggt, alltså! Häftigt att du lyckats få färgningen så nära färgen på knivskaftet. Kul! Och sömmen ligger inte för nära kanten heller. Tack Shamani!
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare Hej Nicke. Det ser ju riktigt bra ut. Det här med pauting är inte alltid så lätt o alla läder bitar passar inte för det. En bit av ett o samma läder kan ha så olika egenskaper. Man kan trycka in mönstre presis som du gjort Nicke eller att man pressar fram massa från lädret till ett mönster. Då blir mönstret man kan säga ovanför lädret. Vill inte kapa din post men sätter ut ett exempel på en kniv jag gjorde en del på slidan för att bli lite vikinga stuk på. Hooooly shit Kimmo! Kapa på du bara Shit pomfritt va snyggt, ser nu att man har en bit kvar,tur att man är av envis karaktär. Fram tills s.t och jag kommer och hälsar på dig så kommer jag att sitta vid köksbordet och träna träna och åter träna. Nicke (Lilltysken)