Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Henke 67

Featured Replies

Publicerat

Som någon kanske listat ut heter jag Henrik och är född 67.

Vet inte varför jag hoppat över presentationen tidigare.

Nåja,

Född och uppväxt i Huskvarna men kallar mig exiljämte då man med enkel matematik kan konstatera att jag är tillverkad där...

Jagar främst på släktgård i norra Jämtland där jag även experimenterar hej villt med hur skogs skötseln ser ut. Det blir "lite" mer inriktat på villt istället för max virkesproduktion än de icke jagande delarna av släkten skulle önska.

Diskuterar jakt och natur väldigt flitigt. För några år sedan var jag väldigt aktiv på Vegan.nu. (Starkt inspirerad av Herr Berg) Diskuterar gärna med meningsmotståndare då jag finner det mer givande än att predika för de redan frälsta.

Vargen är lite av ett undantag då jag anser att den debatten är allt för polariserad och så fort man försöker framföra sansade argument för en kompromissväg blir man sammankopplad med än den ena än den andra extremist gruppen.

Jobbar sedan ca 10år med internationell marknadsföring/försäljning. Var under några år största delen av arbetstiden i Japan. Innan dess var det teknik och projektledning.

Andra fritidsintressen är dykning och jag älskar att laga mat och prova viner. Samt riktiga macho intressen som dansa Salsa och gå på aerobics... Rättstavning tillhör inte mina starka sidor ;)

Jagar det mesta med 6,5 men har även en dubbel i 9,3x74R. Hyffsad skytt med kula (För att vara jägare, inte för en bänkskytt) Hagelskyttet vill jag däremot tala tyst om...

Skogsfågel är favoritjakten. Åtminstone sen jag stadgat mig och slutat jaga högklackat...

Jaktmarken här nere fungerar dock hyffsat för att hålla abstinensen borta trotts att just den jakten inte är så givande här nere.

MVH // Henrik

Publicerat

Japan minsann, där häckade jag lite i början av 1980-talet, också inom yrket, som var handelsflottan då.

Det landet ligger högt upp på min lista av jordens vackraste länder med en dessutom väldigt trevlig befolkning, jag menar..vilken natur ! helt otroligt. :wub:

Publicerat

Välkommen hit ^_^ !

Vill du ha hjälp med skogsfågeljakten någon gång så PM:a, men då får du träna hagelskytte innan, om du ska skjuta över mina hundar ;)

Publicerat

Det var väl på tiden!:rolleyes:

Hej & välkommen hit Henke!:D

Du har ju glömt det viktigaste att du är en trogen HV-supporter.:rolleyes::D

Publicerat
  • Författare

Du har ju glömt det viktigaste att du är en trogen HV-supporter.:rolleyes::D

Why state whats obvious!

Publicerat

Why state whats obvious!

Det är inget som är självklart!:lol::rolleyes:;)

Publicerat

Det är inget som är självklart!:lol::rolleyes:;)

Att man är HV supporter tillhör de saker i livet som är självklart! :wub:

Publicerat
  • Författare

Framförallt om man är uppväxt några hundra meter ifrån Stensholms fabriken. Det var ju där det började...

Publicerat

Framförallt om man är uppväxt några hundra meter ifrån Stensholms fabriken. Det var ju där det började...

Själv är jag född några hundra meter från Vapenvallen ;)

Publicerat
  • Författare

Själv är jag född några hundra meter från Vapenvallen ;)

Och jag har aldrig fattat att man får kalla det Vapenvallen om man inte har en skjutbana...

Var jagar du?

Publicerat

Och jag har aldrig fattat att man får kalla det Vapenvallen om man inte har en skjutbana...

Var jagar du?

Det är väl bara på ett vapenforum man vågar erkänna att det står Huskvarna som födelseort i passet ;)

Jag är "nybakad", men avsikten är att jaga på egna marker utanför Bottnaryd.

Publicerat

Välkommen ut ur garderoben!

Var väl inte så farligt?

Hjälp mej nu med mitt teflonminne, har inte du och jag surrat på ett antal mässor? Brukar tro att du är Henrik på formet varje gång typ?

Mvh!

Publicerat

Haha! Jag hade klasskompisar som spelade i HV på 70-talet.:D

Tänk vilka derbyn det var i Rosenlundshallen på den tiden.:D

Publicerat

Välkommen! ;)

Publicerat
  • Författare

Välkommen ut ur garderoben!

Var väl inte så farligt?

Hjälp mej nu med mitt teflonminne, har inte du och jag surrat på ett antal mässor? Brukar tro att du är Henrik på formet varje gång typ?

Mvh!

Stämmer precis!

Men ingen fara, jag tar inte illa upp, men vi kan väl se om det blir samma sak på Elmia till våren.

För du skall väl hit?

Publicerat
  • Författare

Välkommen! ;)

Och jag tycker du skall ha Dunderklumpen på din namnskylt på Simon...

Publicerat

Och jag tycker du skall ha Dunderklumpen på din namnskylt på Simon...

Icke! Då kan ju någon känna igen mig från forumet och det vore ju högst beklagligt... :ph34r:;):D

Publicerat

Känns lite märkligt att välkomna folk som har varit med så länge som du har varit. Men det är klart att du är lika hjärtligt välkommen till detta emineta forum som alla andra. ^_^

Publicerat

Stämmer precis!

Men ingen fara, jag tar inte illa upp, men vi kan väl se om det blir samma sak på Elmia till våren.

För du skall väl hit?

Elmia.. jag vet ärligt talat inte, för långt in i framtiden. Kul att teflonminnet inte är helt kört iaf :lol:

Mvh!

Publicerat

Hmm det var ju på tiden att du skrev en presentation, men det ända flet är ju att du är HV suporter ;):(

Publicerat
  • Författare

Hmm det var ju på tiden att du skrev en presentation, men det ända flet är ju att du är HV suporter ;):(

Rätt eller fel så visste du väl det ändå!

Publicerat

Rätt eller fel så visste du väl det ändå!

Jo det viste jag ju