Publicerat Februari 16, 201115 yr Tjena. Här kommer nu bladet jag gjorde sist. Eftersom jag fick nu sist lite skalor av en god vän från Texas så bestämde jag att bladet jag gjorde skulle få skalor av Texas mesquite för att det är deras inhemska träd o tänkte i samma veva skicka en bild också till honom som tack för att han skulle se vad jag gjorde av materialet Jag ville ha så rent utseende som möjligt på kniven o så här blev det :-) Bladet är bara ca 8.5 cm långt med drop point. Hela kniven är ca 18.4 cm lång.En slida att göra o hitta ett nytt hem. Vad tror ni.? mvh Kimmo
Publicerat Februari 16, 201115 yr Stilrent! En typisk Amerikansk kniv,det är ofta man ser amerkanare göra och bära den här typen av knivar. Bortsett från bladet så vrider du ihop en sån kniv på några timmar. Det såg vi ju med Seveds fulltangare. Nu skulle jag vilja se dig göra enkniv som du lagt lite mer tid på. Även om den här var godis så vill man ju se lite delikatesser nu. . Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 16, 201115 yr Han råkar inte va från Mesquite? Min kusin ska strax flytta tillbaka dit, frun hans drog i veckan.
Publicerat Februari 16, 201115 yr stilrent snygg kniv kimmo hur många knivar har du gjort nu med denna ? HAHAHA :D
Publicerat Februari 16, 201115 yr Författare Hej :-) Jag har perioder jag gör mer avancerade knivar o ibland perioder med mer enkla stilrena knivar. Förr gav jag mig nästan bara på nya utmaningar. Ska snart göra en lite mer annorlunda. :-) även om jag tycker om att göra dessa också. mvh Kimmo
Publicerat Februari 16, 201115 yr Har aldrig tidigare tittat på jänkarnas knivar speciellt mycket men nu börjar jag förstå att det finns en hel hög modeller som inte är av type Bowie. Som jag ser det är det en sak att göra en smyckeskniv/utställningskniv men att göra en riktig brukskniv som funkar kräver lång erfarenhet! Det besitter du verkligen!
Publicerat Februari 16, 201115 yr Den vart riktigt bra med det där träet. Påminner lite om en Bowie. Seved
Publicerat Februari 17, 201115 yr Författare Tackar Seved. Trät är inte så livfullt som dessert men ändå annorlunda på något sätt.
Publicerat Februari 17, 201115 yr Min kusin ska strax flytta tillbaka dit, frun hans drog i veckan. Hmm.. jag kan inte bestämma mig för vart jag skulle flytta om frugan drog
Publicerat Februari 17, 201115 yr Hmm.. jag kan inte bestämma mig för vart jag skulle flytta om frugan drog +1 Snygg kniv var det också Kimmo!