Publicerat Februari 16, 201115 yr Hej Lite onödig tråd kanske men jag undrar: Vilket vapen tycker ni är snyggast? Klistra in en länk på dom vapnen ni tycker är snyggast. Jag gillar dom här:http://www.sako.fi/sako85models.php?bavarian http://sauer.de/modelle---/s202-repetierbuechsen-modelluebersicht/s202-forest/s202-forest.html http://www.blaser.de/K95-Stutzen-Black-Edition.1361.0.html?&L=1. MVH Gustav
Publicerat Februari 16, 201115 yr Kan inte komma på vilken som är snyggast på rak arm. Men jag som Sauer 202-ägare gillar verkligen den bössans utseende.
Publicerat Februari 16, 201115 yr Snyggaste vapnet är i min bok en påtagligt välanvänd hagelbössa i händerna på någon som använder den flitigt. Lite halvglapp, full av märken efter tidens tand men inte skador som härrör från vårdslöshet. Skrotade just en sån Har en kompis som har en Miroku som han haft sedan tonåren, den bössan är fantamej vacker!
Publicerat Februari 16, 201115 yr Snyggaste vapnet är i min bok en påtagligt välanvänd hagelbössa i händerna på någon som använder den flitigt. Lite halvglapp, full av märken efter tidens tand men inte skador som härrör från vårdslöshet. Skrotade just en sån Har en kompis som har en Miroku som han haft sedan tonåren, den bössan är fantamej vacker! +1 Låter riktigt trevligt!
Publicerat Februari 16, 201115 yr Min Blaser R93! Snygg, säker med oslagbar precision. Jag älskar den
Publicerat Februari 16, 201115 yr Tja, en dylik Purdey är ju inte direkt ful Dock håller jag med Hippen och många andra att det snyggaste vapnet är det väl använda i nävarna på en som kan använda det korrekt! Fast en vacker dag skall jag ha en B25 custombössa med sideplates
Publicerat Februari 17, 201115 yr Snyggast: slanka vapen med rena, raka linjer såsom t.ex. många amerikanska studsare eller fina SvS Fulast: vapen med krokiga kolvar som mycket från tyskland, österrike, tjeckien, etc Finns såklart undantag från dessa regler, men generellt sett så gäller ovanstående =)
Publicerat Februari 17, 201115 yr Marlin 1894 & 1895 bygelrepetrar ligger i topp tror jag, men så är jag även sjukt förtjust i Remington 700 SPS. Sen gillar jag gamla hederliga SBS hagelbössor, Winchester High Wall, Ruger No1 och faktiskt H&R Handi Rifle. Sköna former
Publicerat Februari 17, 201115 yr Jag tycker att min 1900 är rätt snygg...... Äsch ! fick inte in bilden
Publicerat Februari 17, 201115 yr Jag tycker att min 1900 är rätt snygg...... Äsch ! fick inte in bilden Det var en snygg bössa! Faktiskt väldigt lik min Varberger 777 SL...
Publicerat Februari 17, 201115 yr Jag såg en FN A5 en gång som den ständige jägaren som äger den skjutit med i 35 år, det vapnet talade till mig under det att jag stod och höll i det i en paus i jakten. -Detta var dryga 23 år sen så antingen har jag gott minne eller så gjorde den stort intryck på mig. /Christian
Publicerat Februari 17, 201115 yr Snyggast "direkt ur kartong" är nog en Sako Safari Hittade i en gammal jaktvapen-guiden från 90-talet, en Heym med oktagonal pipa som var sjukt vacker, kommer inte ihåg modellen. Jag får nog ta och leta upp den katogen och drömma lite.
Publicerat Februari 17, 201115 yr Jag tycker att min 1900 är rätt snygg...... Jag skulle vilja ha en Hva 1900!
Publicerat Februari 17, 201115 yr http://www.lajbansson.se/leksaksvapen/pistoler-gevar/gevar-1-skotts-med-mantelrorelse-och-cheriff-stjarna-ej-ollonskott-med-ljud , nästa i samlingen? :D inge illa menat men kunna int hålla mig...
Publicerat Februari 17, 201115 yr Snyggaste vapnet är i min bok en påtagligt välanvänd hagelbössa i händerna på någon som använder den flitigt. Lite halvglapp, full av märken efter tidens tand men inte skador som härrör från vårdslöshet. Skrotade just en sån Har en kompis som har en Miroku som han haft sedan tonåren, den bössan är fantamej vacker! +2 har en 3000 sen över 20 år tillbaka, snygg men fungerar! Ett snyggt vapen ska också vara användbart, en dröm att skjuta med En vacker trästock i fint trä är snyggt, ska vara i harmoni med låda och pipa, inte vara överdriven på något sätt, gamla sako laminat gillar jag! Men nu har jag glock och blaser för funktionen, en Baikal MP153 saknas, inget man behöver vara rädd om rent bruksvapen