Publicerat Februari 17, 201115 yr http://www.lajbansson.se/leksaksvapen/pistoler-gevar/gevar-1-skotts-med-mantelrorelse-och-cheriff-stjarna-ej-ollonskott-med-ljud , nästa i samlingen? :D inge illa menat men kunna int hålla mig...
Publicerat Februari 18, 201115 yr Jag vet inte om det är för att jag hamnar på döhalvan om en månad eller vad det är, men jag är personligen väldigt förtjust i helstocksvapen. De kan vara så djävla snygga trots alla sina problem och begränsningar. I tanken funderar jag ibland på om jag skulle byta min helstockade CG2000 mot något där jag kan modifiera, fixa och dona lite. Men i samma ögonblick som jag får den i handen så känner jag inom att detta vapen är en vacker del av mig själv.
Publicerat Februari 18, 201115 yr Jag skulle vilja ha en Hva 1900! Alla 1900 är inte snygga, har sett en del som är riktigt osnygga och inte alls lika Vildhassens. Vapentidningen byggde ett par 1900or som däremot var jäkligt snygga.
Publicerat Februari 19, 201115 yr Alla 1900 är inte snygga, har sett en del som är riktigt osnygga och inte alls lika Vildhassens. Vapentidningen byggde ett par 1900or som däremot var jäkligt snygga. Gissa vem som har byggt min......
Publicerat Februari 19, 201115 yr De här extremvapnen tycker jag går fetbort när det gäller skönhet.. Ju mer gravyr, finträ och joller dessto tristare. Det går ju fan inte att använda prylarna, tänk att ha en helvetes gravyr på lådan.. hur kul är det med lite älgvom där eller andblod? Finbössorna är mest någonslags pose tycker jag, tacka vet jag en supersliten och välanvänd hagelbössa Mvh!
Publicerat Februari 19, 201115 yr De här extremvapnen tycker jag går fetbort när det gäller skönhet.. Ju mer gravyr, finträ och joller dessto tristare. Det går ju fan inte att använda prylarna, tänk att ha en helvetes gravyr på lådan.. hur kul är det med lite älgvom där eller andblod? Finbössorna är mest någonslags pose tycker jag, tacka vet jag en supersliten och välanvänd hagelbössa Mvh! Håller bara med till 33%. Överdriven gravyr går fetbort. Gillar verklige en fin "patina". Men en fin träbit har jag absolut inget emot. Framförallt inte om även den har rätt patinering.
Publicerat Februari 19, 201115 yr Håller bara med till 33%. Överdriven gravyr går fetbort. Gillar verklige en fin "patina". Men en fin träbit har jag absolut inget emot. Framförallt inte om även den har rätt patinering. Ok en välanvänd bössa med bra kolvträ kan jag helt klart sortera in i facket för vackra vapen Uselt trä i sig är ingen merit på så sätt. Mvh!
Publicerat Februari 19, 201115 yr En av mina favvos.. Sliten men den har fällt allt som kommit i vägen, min/mitt första rådjur, räv, grävling, älg, Dov, tjäder, hare, orre, nötskrika o va de nu va mer.. Gris har trillat oxå fast inte den första.. Hoppas på att en dag få lämna den vidare till nån av ungarna.
Publicerat Februari 19, 201115 yr En av mina favvos.. Sliten men den har fällt allt som kommit i vägen, min/mitt första rådjur, räv, grävling, älg, Dov, tjäder, hare, orre, nötskrika o va de nu va mer.. Gris har trillat oxå fast inte den första.. Hoppas på att en dag få lämna den vidare till nån av ungarna. Vill de inte ha den så kan jag förbarma mig över den, vilken dag som helst!!!
Publicerat Februari 19, 201115 yr En av mina favvos.. Sliten men den har fällt allt som kommit i vägen, min/mitt första rådjur, räv, grävling, älg, Dov, tjäder, hare, orre, nötskrika o va de nu va mer.. Gris har trillat oxå fast inte den första.. Hoppas på att en dag få lämna den vidare till nån av ungarna. Du skulle inte kunna adoptera mig
Publicerat Februari 19, 201115 yr Vill de inte ha den så kan jag förbarma mig över den, vilken dag som helst!!! +1 Kan tänka mig att betala någon hundring dock...
Publicerat Februari 19, 201115 yr Ja va faen.. jag har ju två sånna däringa o nån unge till gör ju ingen större skillnad..
Publicerat Februari 27, 201115 yr Om vi talar nyproducerade bössor är också i mitt tycke Sauer 202 estetiskt väldigt tilltalande studsare. Säkringen lämnad därhän dock. Ruger No.1 är också riktigt stiliga. Vad det gäller hagelvapen är Blasers F3 hagelbock är också trevlig, minimalistisk och sober. Berettas halvautomater är också tilltalande i sin formgivning. Talar vi enhandsvapen så är CZ75 ruskigt snygg i mitt tycke..
Publicerat Februari 27, 201115 yr Sakos 90-årsjubileumbössor är nåt av det vassaste jag sett i studsarväg på länge
Publicerat Mars 6, 201115 yr En av mina favvos.. Sliten men den har fällt allt som kommit i vägen, min/mitt första rådjur, räv, grävling, älg, Dov, tjäder, hare, orre, nötskrika o va de nu va mer.. Gris har trillat oxå fast inte den första.. Hoppas på att en dag få lämna den vidare till nån av ungarna. Tänkte bara medela att vapnet nu har fällt vilt för tre generationer
Publicerat Mars 8, 201115 yr En stilren Sako är inte fy skam... Den översta är riktigt najs, hade nog velat ha den i mer klassisk "safari-stil"......blånerad metall.....mörkbetsad kolv med en "old english"-bakkappa
Publicerat Mars 8, 201115 yr Sakos 90-årsjubileumbössor är nåt av det vassaste jag sett i studsarväg på länge Naaaaaajs! Me like!
Publicerat Mars 8, 201115 yr Den här hittade jag för ett år sedan. Kärlek vid första ögonkastet en riktig skönhet om jag får säga det själv. En Husqvarna 1600 helstock.
Publicerat Mars 8, 201115 yr Även jag är svag för Sauer 202:an.....är något visst med den som tilltalar mig.... Men en riktigt fin safari-studsare eller dubbelstudsare hade suttit fint! Sen måste man ju ha en hagelbrakare också.......gärna en Boss, Purdey, Holland & Holland eller en AYA...... God jakt! / Ted
Publicerat Februari 9, 201412 yr I mitt tycke är det många själlösa vapen i denna tråd. Ett vackert vapen för mig är ett vapen vars detaljer inte är fabriksgjorda "kulisser", utan detaljer flitigt utförda av en ypperlig vapensmed som sitt hantverk är kärt. Hantverk, som på grund av ögonmått är smått asymmetriska vid en närmre titt, likt ett vackert människoansikte, gentemot ett fullkomligt symmetriskt animerat sådant. http://finegunmaking.com/page33/page26/page26.html http://www.hallowellco.com/magazine.htm Serieproducerade arbetshästar? Det vet i fan. Fler bilder på just denna bössa: http://nikolaj-s.livejournal.com/855029.html
Publicerat Februari 9, 201412 yr Passar nog bättre i en annan tråd men dessa är vackra!!! www.acadianwoods.com/recurve.htm