Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dokter 1-4x24

Featured Replies

Publicerat

Tjabba.

Köpte att trijicon runt jul som inte passar på bössan pga för stora skruvrattar så tom hylsorna flyger upp i dom.

Om detta inte går att fixa, ska kolla de, så funderar ja på ett dokter 1-4x24 då dom rattarna ser små och bra ut.Har ju inte provad de ännu men kommer göra de innan köp.

Har för mig att ja läst att de ska vara bra grejjor men vet inte riktigt och pappa är ju skeptisk till allt han inte har hört talas om så nu vill ja lite respons så ja kan visa han att de inte är bara skit (om de inte nu är de så).

Tacksam för svar. "Ett ja har ett dokter" räcker nog för att visa han :D

//Martin som vill ha en fungerande bössa att skjuta på virå med ;)

Publicerat

Tjabba.

Köpte att trijicon runt jul som inte passar på bössan pga för stora skruvrattar så tom hylsorna flyger upp i dom.

Om detta inte går att fixa, ska kolla de, så funderar ja på ett dokter 1-4x24 då dom rattarna ser små och bra ut.Har ju inte provad de ännu men kommer göra de innan köp.

Har för mig att ja läst att de ska vara bra grejjor men vet inte riktigt och pappa är ju skeptisk till allt han inte har hört talas om så nu vill ja lite respons så ja kan visa han att de inte är bara skit (om de inte nu är de så).

Tacksam för svar. "Ett ja har ett dokter" räcker nog för att visa han :D

//Martin som vill ha en fungerande bössa att skjuta på virå med ;)

Jag kom över ett Docter Classic 2,5-10X48 billigt och tänkte testa. Har Zeiss, Swarre och S&B innan så jag har lite att jämföra med. Blev ganska så överraskad över hurpass bra den funkade för mina ögon och jakt så jag köpte en UP 2,5-10X50 när en sån dök upp till rätt pris och den funkade lika bra så när jag bytte till mig en dubblare så köptes en 1-4x24 UP som sitter på den. Jag är nöjd med mina Docter och de har funkat bra. Enda nackdelen är väl att jag upplever tubseende på lägsta förstorningen men det har alla andra av de stora också utom Z6 så ev. får 1-4X24 respass för att ersättas av en Z6:a för på dubblaren har de metrarna man vinner i synfält betydelse. Sen är det nog upp till varoen om man tycker att några metrar är värda 10 000:- men jag har pengar så.... ^_^

Publicerat

Har en Unipoint 1.5-6x42 som funkar fint.

Publicerat

Du är välkommen till Forssjö och provkika.

Publicerat

Har en Unipoint 1.5-6x42 som funkar fint.

Ahh, du köpte en Docter trots mitt svar.

Du brukar ju vara motvals.. :lol:

Allvarligt, är du nöjd?

Publicerat

Ahh, du köpte en Docter trots mitt svar.

Du brukar ju vara motvals.. :lol:

Allvarligt, är du nöjd?

En smula trång på 1.5x-2.3x ungefär, men inte nåt som skulle få mig att slänga upp tiotusen slantar till för en Zeiss eller ytterligare pengar på en Z6.

För det har jag inte pengar till :blush:

Publicerat
  • Författare

Härligt vi får se var detta leder till :P

Publicerat

Härligt vi får se var detta leder till :P

Jag tror inte du blir besviken men mycket beror på hur dina ögon upplever kikaren.

Jag kan dra en anektdod: en gång testade vi "grabbar" varandras bössor o sikte efter en jakt och det kom faktiskt ett spontant utrop från en Swarrefanatiker "oj, vilken skarp bild" när han kollade i Docktern och en Zeissfanatiker muttrade nåt i stil med "det var som fan" när han tittade. Själv såg jag ingen större skillnad till min belåtenhet, möjligen var bilden skarpast i Doctorn men det beror ju på att jag justerat in den för mina ögon. Det var nästan becksvart ute när vi testade.

Publicerat
  • Författare

Okej tack för svar!

Alltså ar de ingen skit kikare som vissa andra märken....

Publicerat

Det är bra skit ^_^

Är på Låttra imorron förmiddag så är du i krokarna kan du ju svänga förbi.

070-2896777

Publicerat

Teoretiskt sett så är Docter en Zeiss.

Det är ju Zeiss orginalfabrik i Jena som producerar Docter. ;)

(om jag inte är helt felunderrättad)

Publicerat
  • Författare

Micke var köpte du ditt? bara lite nyfiken :)