Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Demonstration Rovdjurspolitik

Featured Replies

Publicerat

Gokväll Alla jägarre!

Hur ska man göra om man vill att alla Jägare, tamdjursägare och renägare samlas på en och samma plats någonstans utanför våra myndigheter i våran kära huvudstad.

Eftersom denna rovdjurspolitik håller på å spårar ur totalt så tänkte jag om man skulle lyckas få ihop allt folk som får lida!

Nu vet jag ju inte hur många som känner som mig och många andra dalmasar? Men det måste ju fan ta å hända någonting snart.

30 lodjur får fällas i hela mellansverige. Det är den mängden man själv vet att man har hemma?

Skulle alla som är MOT dagens rovdjurspolitik ta en promenad från HELA landet ner till stockholm å visa vad vi tycker, och framför allt visa HUR MÅNGA VI ÄR!

Skulle detta ens kunna vara möjligt å hur gör vi iså fall?

MVH // DALMASAR

Publicerat

Gokväll Alla jägarre!

Hur ska man göra om man vill att alla Jägare, tamdjursägare och renägare samlas på en och samma plats någonstans utanför våra myndigheter i våran kära huvudstad.

Eftersom denna rovdjurspolitik håller på å spårar ur totalt så tänkte jag om man skulle lyckas få ihop allt folk som får lida!

Nu vet jag ju inte hur många som känner som mig och många andra dalmasar? Men det måste ju fan ta å hända någonting snart.

30 lodjur får fällas i hela mellansverige. Det är den mängden man själv vet att man har hemma?

Skulle alla som är MOT dagens rovdjurspolitik ta en promenad från HELA landet ner till stockholm å visa vad vi tycker, och framför allt visa HUR MÅNGA VI ÄR!

MVH // DALMASAR

Ta fram guran Jocke så kommer folk att vallfärdas efter dig :). Skämt och sido. Det är nog som alltid svårt att lyckas sammla ihop större delen av jägarkåren, då den är sprid över hela sverige. Tror nog vi skall försöka sätta press på våra förbund i stället. Det är dom som skall slå näven i bordet. Om dom nu vill ha några medlemmar kvar vill säga.

För det som har hänt detta jakt år, är att våra beslutsfattare har spottat landsbygden rakt i ansiktet. Och våran förbund gör inte ett skit. All heder till Daniel L dock, som törs säga vad han tycker.

Publicerat

Gokväll Alla jägarre!

MVH // DALMASAR

Vänta bara tills lo och varg börjar tugga på storstadsbornas jyckar och tamboskap. Massmedia har tyvärr redan bestämt sig i skönhetstävlingen, lo och varg vinner priset!!!det är en form av rasism detta.. hade den strykande åtgången på sällskapsdjur/tamboskap inträffat i närheten av stostäderna så hade nog massmedia skrivit så "pennan" brunnit, men nu är det ju "bara" landsbyggden som ta smällarna, så vadför ska de bryr dom sig!!de har väl nog med vägtullarna....(jag blir så j-a trött)

Publicerat

Långt att gå,men med rennäring som håller på förspillas och nu detta bakslag räkna med ganska starkt avstånd från dessa beslut om politiken som förs..

Publicerat
  • Författare

Många som tittat. Få som har svarat!!

Ingen annan som känner detta om rovdjurspolitiken?!

Publicerat

Ta fram guran Jocke så kommer folk att vallfärdas efter dig :). Skämt och sido. Det är nog som alltid svårt att lyckas sammla ihop större delen av jägarkåren, då den är sprid över hela sverige. Tror nog vi skall försöka sätta press på våra förbund i stället. Det är dom som skall slå näven i bordet. Om dom nu vill ha några medlemmar kvar vill säga.

För det som har hänt detta jakt år, är att våra beslutsfattare har spottat landsbygden rakt i ansiktet. Och våran förbund gör inte ett skit. All heder till Daniel L dock, som törs säga vad han tycker.

+1 till dig Abris

tycker oxå hankan ta fram guran o ta entrubadur så får han in lite folk :)

Publicerat

Thebeginner är inne på helt rätt spår!! vi kan inte längre låta oss bli övekörda av myndigheterna längre som har lekstuga med rovdjursstammarna, meningen är med detta är inte att utrota rovdjuren, dom är här för att stanna har vi fått inse, men man måste ta tag i dom problem som uppstått! kvoten på lodjur för i år är rent utsagt skrattretande!! sen regeringens tak på 210 vargar i vårat långa land är väl ganska acceptabelt, men som det ser ut nu så är vårat vargsverige mycket litet, dvs endast mellersta sverige, dalarna värmland gävleborg med viss spridning utanför dessa län, skall vi sitta med hela sveriges vargpopulation?? så är det idag, och myndigheterna bryr sig inte ett skit om det, sen ger dom oss en så bedrövligt liten tilldelning på varg så det är totalt meningslöst att ens jaga. nej vad gör bönderma i frankrike när dom är missnöjda med någonting som för dom är livsviktigt? dom tar Traktorerna in till stan och då händer de grejer! nej det är en riktig Revolution som skall till här!!

Publicerat

En demo är inte en helt dum idé. Men man måste då också se till vad en sådan ger, det ger oss uppmärksamhet och möjligheten att med viss kraft föra fram ett budskap.

Vad som är viktigt vid en sådan manifestation utöver att den sker lugnt med polistillstånd osv är att ha ett väl utformat budskap som dom vi försöker nå köper.

Så innan vi börjar fundera på hur vi ska samla så många som möjligt på en och samma plats måste vi lista ut vilka är det vi vill nå fram till och med vilket budskap? Då vi löst dom två frågorna så är det bara formulera och köra på, om man organiserar bussar som åker genom landet för att plocka upp folk till ett bra pris så får man in fler än om man tvingar alla att ta sig till sthlm själv.

Sedan är en demo aldrig något som får makthavarna att ändra sig utan bara just ett sätt att uttrycka missnöje och nå fram med vårat budskap. Det krävs en del arbete efteråt som t ex förbunden kan sköta. Hursom, organiseras det vettigt så är jag på och säkerligen många andra också.

Publicerat

Att rösta ger ju inget längre som det känns nu, har alltid röstat men vete fan hur det blir i nästa val. Inget parti i detta lan bryr sig om folk på landsbygden längre, inget parti bryr sig om oss jägare om man nu ska hårdra det hela. Jag stångar mitt huvud blodigt när det gäller fjälljakten o jaktturism, men inte är det någon som lysnar, har även jobbat för de sista älvarna inte fan är det någon som bryr sig.

När jag försökte i inför valet 2010 så fick jag veta att men du det finns viktigare saker att jobba för vi måste ju ha norrbotniabanan, men hallå inte fungearar Botniabanan snabb tåg funkar inte i norr vakna upp nu.

Nej jag har gett upp efter att skickat in skrivelser, skrivit insändare dikuterat detta på distriktstämmor men ingen ingen lysnar på mig.

Det känns som att våra "folkvalda" inte vågar gå imot djurätsorganisationerna, Naturskydsföreningen mfl för de är så rädda om sina röster att dom kan skita i en hel grupp mäniskor som vi jägare är.

Så jag vet inte vad man ska göra, har fösökt men har gett upp. Som det är just nu så är det ju fult och vi är ju bara en hel hög skjutgalna hormonstinna galningar enligt Aftonbladeet och expressen, och många som tappat kontakten med naturen sväljer ju detta. Sen har vi två partier i Riksdagen som gör allt för att motarbeta oss i rovdjursfrågan mp o v.

Förlåt att det blev lång o lite svamligt men jag är så trött o less på de politiker som sitter i Riksdagen framför allt att det är för många storsdads mäniskor där som totallt tappat kontakten med verkligheten.

Många av dessa politiker anser att vi inte behöver jaga varg, lo och Björn. Sen tycker jag att det är dags att börja se efter hur mycket Järv finns det i landet.

Publicerat

Gokväll Alla jägarre!

MVH // DALMASAR

Jag har funderat lite till, hur funkar era eftersök på trafikskadat vilt? kan ni släppa hundarna i rovdjurtäta regioner och bidra till HELA samhället? För det är ju faktiskt det ni gör. Jag har inte läst mycket om detta och har ingen hum om hur ni resonerar/går till väga. Kan kanske vara en känslig bit för politiker och de som värnar om rovdjuren att era familjemedlemmar riskerar sina liv för att bidra till allmänheten?