Publicerat Februari 19, 201115 yr Min 5 åriga taxtik blev kraftigt nerkyld förra säsongen & efter detta så blir hon helt fel i bakkroppen när det blir kallt. Idag när jag släppte ut dom i hundgården så lyfte hon på baktassarna innan hon lade sig ner på sidan & bara skakade i kroppen. Har varit hos vetrinären men dom hittar inget fel på henne. Är det någon som har nån ide vad som kan vara fel. Funderar på & ge bort henne o skaffa ny hund. Vill inte ta bort henne för hon är ju pigg i övrigt
Publicerat Februari 19, 201115 yr jag vet inte om detta hjälper. Själv frös jag till benen rejält i skogen en natt vi sov i vindskydd. det var is på byxorna när jag vaknade och jag kände inte mina ben. om jag blir kall nuförtiden så värker det som fan rent ut sagt. det kan hända saker med nervbanor om man fryser sig rejält. har en bekant som körde ekull med hojjen då det var vinter - jävla dåre, Jaa! men han hamnade i ett dike med vatten och låg där i två timmar med vatten från midja och ner. efter det har han alltid sk kronisk huvudvärk. så svaret är: med din hund - vet inte. kan det hända något - Ja. mvh Kalle
Publicerat Februari 19, 201115 yr Min 5 åriga taxtik blev kraftigt nerkyld förra säsongen & efter detta så blir hon helt fel i bakkroppen när det blir kallt. Idag när jag släppte ut dom i hundgården så lyfte hon på baktassarna innan hon lade sig ner på sidan & bara skakade i kroppen. Har varit hos vetrinären men dom hittar inget fel på henne. Är det någon som har nån ide vad som kan vara fel. Funderar på & ge bort henne o skaffa ny hund. Vill inte ta bort henne för hon är ju pigg i övrigt JAg skulle investera i ett Back on Track täcke till henne, jag använder till mig själv och till hunden, han är betydligt "mjukare" i kroppen när han har haft det på sig. Jag har både ett innetäcke, som jag sätter på om man har varit ute och ansträngt hunden hårt, eller blivit kall på något sätt. När vi hade sim rehab var det guld värt efter rehaben. Sen har jag även ett "utetäcke" som är fodrat, det är inte så mycket använt än, men är tänkt till tex hundgårds sittande, riktigt skitväder, och i pauser i jakten för att hålla kvar värmen i kroppen. Många upplever att det faktiskt fungerar, och är det en bra hund i övrigt så skulle jag inte tveka en sekund.
Publicerat Februari 19, 201115 yr JAg skulle investera i ett Back on Track täcke till henne, jag använder till mig själv och till hunden, han är betydligt "mjukare" i kroppen när han har haft det på sig. Jag har både ett innetäcke, som jag sätter på om man har varit ute och ansträngt hunden hårt, eller blivit kall på något sätt. När vi hade sim rehab var det guld värt efter rehaben. Sen har jag även ett "utetäcke" som är fodrat, det är inte så mycket använt än, men är tänkt till tex hundgårds sittande, riktigt skitväder, och i pauser i jakten för att hålla kvar värmen i kroppen. Många upplever att det faktiskt fungerar, och är det en bra hund i övrigt så skulle jag inte tveka en sekund. jag håller med, back on track funkar bra, har det till mina knän.
Publicerat Februari 20, 201115 yr Författare Vi har ett täcke till henne om hon ska vara ute i hundgården ett tag. men nu skulle hon bara ut o pinka av sig så hon var inte ute i 2min ens. hade täcke på henne i höstas mellan jakterna men inte under själva jakten. Hur fungerar ett täcke på en tax under jakt??
Publicerat Februari 20, 201115 yr Vi har ett täcke till henne om hon ska vara ute i hundgården ett tag. men nu skulle hon bara ut o pinka av sig så hon var inte ute i 2min ens. hade täcke på henne i höstas mellan jakterna men inte under själva jakten. Hur fungerar ett täcke på en tax under jakt?? kolla kardog.fi hemsida, där finns det mesta och man kan också få måttbeställa för att få bästa passform
Publicerat Februari 20, 201115 yr Vi har ett täcke till henne om hon ska vara ute i hundgården ett tag. men nu skulle hon bara ut o pinka av sig så hon var inte ute i 2min ens. hade täcke på henne i höstas mellan jakterna men inte under själva jakten. Hur fungerar ett täcke på en tax under jakt?? Under jakt känns det kanske inte så bra, men blir hon verkligen dålig medans hon rör sig? Det känns ju som ett rätt stort problem om hon inte ens håller värmen, om det nu är det som är problemet under rörelse. Men fördelen med BOT är att det även ska ha läkande egenskaper. Men om hon inte ens klarar av att vara ute och pinka 2 min så skulle jag nog se till att få en riktig utredning, för är det så illa så fungerar hon ju inte ens som sällskaps hund.
Publicerat Februari 21, 201115 yr Författare som sagt va. jakten tog ju slut fort denna säsong så jag vet ju inte riktigt hur hon blir när det är kallt o hon jagar. sambon va ute en sväng o gick med henne o hade täcke på o det hände ingenting då iallafall. kan ju va så att under jakt promenad så håller hon sig tillräckligt varm. hon rörde sig inget direkt när hon skulle ut o pinka. får väl se vad som händer inom närmsta tiden.
Publicerat Mars 9, 201115 yr När de håller igång så brukar kylan inte bli något problem. Men behöver man skydda hundarna vi sidan om själva jakten så är täcke och/eller overall bra alternativ. Men kanske inte när de jagar, pga risken att fastna om de går genom tätningar mm eller går ner i gryt. Täcke från JOKKE i Taxstorlek och en overall från Hurtah fungerade fint för vår Tax när det var som kallast. Hmm,.. hur laddar man upp bilder i inlägget från sin egen dator,...?
Publicerat Mars 9, 201115 yr Hmm,.. hur laddar man upp bilder i inlägget från sin egen dator,...? Nedan för rutan där du fyller i text finns en rubrik som säger "Attachments". Klicka på knappen "browse" och leta sedan fram bilden/filen som du vill ladda upp i inlägget. När du hittat den och valt den klickar du på "Attach this file". Borde fungera för att du skall kunna lägga till bilder nu.
Publicerat Mars 19, 201115 yr Nedan för rutan där du fyller i text finns en rubrik som säger "Attachments". Klicka på knappen "browse" och leta sedan fram bilden/filen som du vill ladda upp i inlägget. När du hittat den och valt den klickar du på "Attach this file". Borde fungera för att du skall kunna lägga till bilder nu. Oki,.. tack,.. fasen, jag måste vara blind. Hittar inte men ska försöka igen,.. efter middagen ,..