Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nästa inköp av brahagrej

Featured Replies

Publicerat

En sån blev det :wub: Hittade den på blocket och kunde inte låta bli. Hade tänkt montera den på skotaren men insåg att jag har för lite olja att tillgå i den. Patun kräver 250 bar och jag har bara 190 i min :( Men den är ju egentligen tänkt att hänga bakom en jordbrukare så då får man göra det då. Kräver ombyte i maskinparken, ut med den traktor jag har och skotaren ryker den med. In med en Valmet med skogsvagn och en ordentlig kran med fäste för traktorn. Killen som sålde processorn hade även det ståendes till salu men måste sälja av lite grejer innan jag kan handla det. Han hade även en JCB 5,2 tons grävare som jag blev sjukt sugen på :ph34r:

Var även in på banken i Fredags och bad att få låna ett par miljoner bara så där i förbifarten :lol:

Nä det börjar bli dags att köpa loss skogsskiftet så jag var in å pejlade läget och det lät inte alls som en omöjlighet.

Publicerat

Ibland blir man lite köpsugen! :wub:

Publicerat

Fränt! :D

Längtar gör man ju tills man har nog med pengar för att köpa sig skog... -_-;):D

Publicerat

Kul, men eknonomiskt??? njaaa

Du hade fått väldigt många timmar med en inhyrd skördare som producerar brutalt mycket mer per tidsenhet än den där.

Men det är ju inte lika kul :lol: Grattis till köpet!

Publicerat

En sån blev det :wub: Hittade den på blocket och kunde inte låta bli. Hade tänkt montera den på skotaren men insåg att jag har för lite olja att tillgå i den. Patun kräver 250 bar och jag har bara 190 i min :( Men den är ju egentligen tänkt att hänga bakom en jordbrukare så då får man göra det då. Kräver ombyte i maskinparken, ut med den traktor jag har och skotaren ryker den med. In med en Valmet med skogsvagn och en ordentlig kran med fäste för traktorn. Killen som sålde processorn hade även det ståendes till salu men måste sälja av lite grejer innan jag kan handla det. Han hade även en JCB 5,2 tons grävare som jag blev sjukt sugen på :ph34r:

Var även in på banken i Fredags och bad att få låna ett par miljoner bara så där i förbifarten :lol:

Nä det börjar bli dags att köpa loss skogsskiftet så jag var in å pejlade läget och det lät inte alls som en omöjlighet.

Prylb*g!:lol:;)

Publicerat
  • Författare

Ibland blir man lite köpsugen! :wub:

Alltför ofta :blush:

Fränt! :D

Längtar gör man ju tills man har nog med pengar för att köpa sig skog... -_-;):D

Bara gå in på banken det. Spara ihop dom summor det handlar går bara inte ;)

Kul, men eknonomiskt??? njaaa

Du hade fått väldigt många timmar med en inhyrd skördare som producerar brutalt mycket mer per tidsenhet än den där.

Men det är ju inte lika kul :lol: Grattis till köpet!

Var ju inte helt gratis men känns ändå som att priset var helrätt. Och där jag hugger just nu med undertryckta stammar tror jag ingen vettig skördarförare skulle köra utan timpenning. Blir inte många fub där för en maskin. Största anledning till köp är vedproduktion och lite gallring under vintern. Orkar inte plumsa i snön ^_^

Publicerat
  • Författare

Prylb*g!:lol:;)

Hur menar du nu :lol:

Publicerat

Mitt supersega internet har inte lyckats ladda upp filmen ännu men det är på G.

Nu vet jag ju vad det är för maskin o det är bra mycket roligare att jobba i skogen med lite maskinkraft till hjälp.

Grattis till köpet, o en Valmet framför den tycker jag låter som en bra idé.

Vad för Valmet har du tänkt dig?

//

Publicerat

Bara gå in på banken det. Spara ihop dom summor det handlar går bara inte ;)

Njae.. Det beror ju på vad man jobbar med. Är man stadsminister har man ju råd att ganska snart köpa sig ett skogsskifte. ;):D

Fast, å andra sidan kanske man också vill köpa skogen innan pensionen kom... ;)

Publicerat

Vilken kass grej! Den måste vara bra billig innan jag skulle få för mig att använda nåt slikt.

Publicerat

Hur menar du nu :lol:

:P

Publicerat
  • Författare

Mitt supersega internet har inte lyckats ladda upp filmen ännu men det är på G.

Nu vet jag ju vad det är för maskin o det är bra mycket roligare att jobba i skogen med lite maskinkraft till hjälp.

Grattis till köpet, o en Valmet framför den tycker jag låter som en bra idé.

Vad för Valmet har du tänkt dig?

//

Rolighetsfaktorn går nog upp mer än ett snäpp. Han som sålde hade även en 905:a med 7,5 meterskran sittande i ett Jakeliknande fäste. Men måste sälja skotaren först innan det blir nån ny traktor. Va säger du skuris? Ska vi beställa en trailer så skickar jag ner skotaren till dig ;)

Publicerat
  • Författare

Njae.. Det beror ju på vad man jobbar med. Är man stadsminister har man ju råd att ganska snart köpa sig ett skogsskifte. ;):D

Fast, å andra sidan kanske man också vill köpa skogen innan pensionen kom... ;)

Jaså du ska bli det :rolleyes: Men även han får nog spara ett tag om man ska ha ett större skifte. Tyvärr har priserna skjutit iväg åt h-vete. Finansieringen är inte helt lätt att lösa, banken lånar nämligen inte ut pengar på skog som är i avverkningsbar ålder å köper man ett skifte med bara ungskog ja då kan man inte avverka för att betala av lånet.

Tack å lov bor man i den landsända då skogen inte har skenat värst.

Publicerat

Rolighetsfaktorn går nog upp mer än ett snäpp. Han som sålde hade även en 905:a med 7,5 meterskran sittande i ett Jakeliknande fäste. Men måste sälja skotaren först innan det blir nån ny traktor. Va säger du skuris? Ska vi beställa en trailer så skickar jag ner skotaren till dig ;)

Vi behöver inte beställa, svågern kör maskintransport :lol:

Nej hur gärna jag än vill så står nog en annan traktor före på inköpslistan.

En 905a är ju kult, fin sång i dom o styrkar räcker gott o väl till i skogen.

Lite klumpig kanske men klumpigare sak att ha i skogen än våran 465 med lastare o skopa på får man nog leta efter :blush:

//

Publicerat
  • Författare

Han skulle tyvärr inte sälja 905:an. Kikade lite på den här, http://www.blocket.se/skaraborg/Mf_1200_32195090.htm?ca=1_9&w=0 Montera kran på den så har man en bra basmaskin både för skördning och skotning.

Imorrn kommer leksaken hem :wub: Åker efter jobbet och hämtar den. Tyvärr är kontot helt tomt nu annars hade jag köpt den här med, http://www.blocket.se/jonkoping/Kran_FMV_470_7_4M_2_spak_31959665.htm?ca=1_9&w=0

Hoppas fortfarande på lotto <_<

Publicerat
  • Författare

Hittade en bättre film fast med en Patu 40, same shit men lite större. Köpte ett Jakefäste nu på morron. Det är ett fäste som man monterar kranen på, sitter bultat i chassit på traktorn. Bara en kran o traktor man saknar nu. Å lite dollar att handla för :lol: