Publicerat Februari 20, 201115 yr gjorde en liten filmsnutt på en skabbräv jag hade i snaran i morse, blev avlivning och kremering på samma dag=) http://www.youtube.com/watch?v=em4NJXr2w3A
Publicerat Februari 20, 201115 yr Bra att du fick tag i en skabbräv men jag kommer alltid att ha problem med snarfångst... Dock är det en laglig fångstmetod och ni som håller på med det verkar vara tämligen seriösa och vittjar era snaror ofta. All jakt är inte för alla, så enkelt är det nog. (det finns många som tycker jag är dum i huvudet som skjuter räv utan stövare men det är så himla effektivt )
Publicerat Februari 20, 201115 yr Bra att du fick tag i en skabbräv men jag kommer alltid att ha problem med snarfångst... Dock är det en laglig fångstmetod och ni som håller på med det verkar vara tämligen seriösa och vittjar era snaror ofta. All jakt är inte för alla, så enkelt är det nog. (det finns många som tycker jag är dum i huvudet som skjuter räv utan stövare men det är så himla effektivt ) +1 mvh
Publicerat Februari 20, 201115 yr Författare självklart måste man kika till dom regelbundet...men är väldigt effektivt om man hittar rätt växel
Publicerat Februari 20, 201115 yr Bra att du fick tag i en skabbräv men jag kommer alltid att ha problem med snarfångst... Dock är det en laglig fångstmetod och ni som håller på med det verkar vara tämligen seriösa och vittjar era snaror ofta. All jakt är inte för alla, så enkelt är det nog. (det finns många som tycker jag är dum i huvudet som skjuter räv utan stövare men det är så himla effektivt ) +1
Publicerat Februari 20, 201115 yr Författare ja det är bara tillåtet i norr vet ej exakt vart gränsen går
Publicerat Februari 20, 201115 yr har för mig att det är i de fyra nordligaste länen som det är tillåtet och måste vara rätt snöförhållanden, bra spårsnö
Publicerat Februari 20, 201115 yr Skabben är en djävla skit. Kanske en tredjedel av de rävar vi fäller på marken närmast min gård varje år har skabb. Vi blir faen inte av med det.... However, bra gjort!
Publicerat Februari 20, 201115 yr Författare jopp...har knappt sett en skabbräv på flera år men nu verkar den vara tillbaka...har fått 2 st + påskjutit en vi aldrig fick tag på..vet några andra som skjutit nån skabb räv i år + att jag en dag spårade räv i hopp om finna gryt och följde 2 spår där räven kliat hårtussar vilket jag misstänker som skabbangripen
Publicerat Februari 20, 201115 yr jopp...har knappt sett en skabbräv på flera år men nu verkar den vara tillbaka...har fått 2 st + påskjutit en vi aldrig fick tag på..vet några andra som skjutit nån skabb räv i år + att jag en dag spårade räv i hopp om finna gryt och följde 2 spår där räven kliat hårtussar vilket jag misstänker som skabbangripen Jo det låter som att skabben är påväg tillbaka men det var länge sen sedan man hörde nått såg en för ett tag sen men det var allt
Publicerat Februari 20, 201115 yr Bra gjort, dock vet jag inte om det är bra att lägga ut sådana filmer på tuben då det kan verka kontraproduktivt kring rävsnarning. Tror att det kan finnas de som förfasas över detta precis som vi förfasas över hur ryssarna jagar björn med hjälp av grytjakt...
Publicerat Februari 21, 201115 yr Författare ja iofs ...verkar vara de som tar illa upp så får väl plocka bort den då
Publicerat Februari 21, 201115 yr illa upp och illa upp. det är en jaktmetod som säkert är helt underbar om man håller på med den. men innan man sett den och testat den i praktiken så kanske många är ytterst tveksamma. att jämföra den med att köra ner björnar ur träd med bandvagn är fel. låt klippet ligga kvar gärna och diskutera hellre och berätta hur jakten går till och varför den är etiskt försvarbar. det är ju inte vem som helst som får snara räv. och se, du fick bort en dålig skabbis. bra jobbat! vill inte säga mera bu eller bä om jaktformen innan jag vet mera om den och har torrt på fötterna! lycka till i fortsättningen o va snäll med rävarna;) mvh