Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Knivblads fotogalleri

Featured Replies

Publicerat

Fick ett infall idag och gjorde mig en laddning knivblad som ska skickas på härdning. Blev totalt 22st varav 6 av dessa i damasteel. Givetvis kom jag på ideen med ett bladgalleri då jag lagt ihop allt i ett paket så det blir ett lite halvtråkigt första inlägg i tråden.

Men jag tänkte ändå starta den innan jag glömmer bort idén. Därför lägger jag bara in en bild på en kniv med ett av mina egna blad. De är ganska likartade i formen allihopa jag slipade fram idag, en del lite större en del lite mindre å osv. Har ett fulltångeblad på gång som jag inte vill visa då jag inte bestämmt om jag ska testa skicka det till nån tävling. Det är ett GAMMALT projekt som jag inte kommit mig för att göra klart men nån gång ska jag komma mig för tänkte jag! :wacko:

Lägger även in en bild på en kniv som Mattias Styrefors och Jonny Walker Nilsson gjort. Det är egentligen bladet jag tycker är lite fränt. (Dock inget bruksblad) om man säger så!

http://www.jwnknives.com/jnForSale/jnForSale.php?spag=1&lan=

post-806-0-03925600-1298231972_thumb.jpg

Publicerat

Om man gillar fina knivblad så tycker ja man ska kolla in den här sida ;)

http://www.rustiknives.com/

Publicerat

Hej Kråkan.

Jäkligt fin kniv och fint blad. Det är lätt att se att du kan det här med knivar o blad. Hatten av

Publicerat

Om du har ett blad över sen så är jag intresserad. Skulle vara kul att göra en kniv på ditt blad :-)

Publicerat
  • Författare

Vi får väl se om det inte går att ordna, Jag ska inte påstå att dom är Anders Hedlund bra i kvaliteten men nog ska man väl kunna skära en korvsnärt med dom i alla fall ^_^

Jag tror du får vänta till jag får hem de nya bladen för de jag har hemma nu är endera fula, konstiga eller det enda jag har kvar som jag ska göra en kniv på.

Hoppas bara att omloppstiden inte blir lika lång som sist på bladen, fick vänta en hel del då... :angry: Nu tänkte jag testa en annan firma. :rolleyes:

Publicerat

Jäkligt fin kniv o blad. :)

Seved

Publicerat

Ja det va nog inte din första kniv. :).Otroligt elegant slida måste jag säga.

Ska bli kul och se ifall du får ihop den där spark i ändankniven ;):lol:

Förresten skulle jag också kanske vilja ha ett blad om det blir aktuellt. :rolleyes:

Nicke (Lilltysken)

Publicerat

Väldans vad det har brakat loss i hantverkstrådarna! Jättefint arbete, Kråkan! :)